שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש (יהדות התורה), שיגר היום (חמישי) מכתב דחוף לשליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, בדרישה שיפעל להעברת מצות ויין עבור החטופים ברצועת עזה לליל הסדר.
השר, שככל הנראה התבלבל בין האו"ם לבין ארגון הסיוע "הצלב האדום", ביקש לתאם יחד עם ונסלנד "העברת מצות ויין בכמות מספקת עבור 133 החטופים", כדי שיוכלו לציין את החג במקרה ש"חס וחלילה" החטופים לא ישובו בטרם ליל הסדר - שיחול בתחילת השבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
המכתב של מאיר פרוש לשליח הא"ם למזרח התיכון
המכתב של מאיר פרוש לשליח הא"ם למזרח התיכון
המכתב של מאיר פרוש לשליח הא"ם למזרח התיכון
(צילום: אוהד צויגנברג)

פרוש כתב כי "לצערנו הרב, לא כל עם ישראל יוכל לחגוג את ליל הסדר כמסורת אבותיו: 133 מאחינו ואחיותינו שבויים בידי ארגון הטרור חמאס, המחזיק בהם בכוח אלים מאז המתקפה הרצחנית בשמחת תורה ב-7 באוקטובר. כולנו פועלים בכל כוחנו, ומתפללים ללא הרף לקדוש ברוך הוא כי נצליח לשחרר את כולם בימים שנותרו עד החג, ובכך יוכלו החטופים והחטופות לחגוג את החג בחיק משפחתם כאן בארץ ישראל, ולא חלילה בידי בני העוולה מארגוני הטרור בעזה".
פרוש כתב כי "ככל וחס וחלילה" החטופים לא יוחזרו בטרם ליל הסדר, "אנו דורשים בכל תוקף שתפעלו להכניס לחטופים ולחטופות מצות ויין, בכדי שיתאפשר להם לציין, ולו באופן סמלי, את החג, בציפייה שהדבר יעודד את רוחם ויאפשר להם להחזיק מעמד במצבם הקשה, עד לשחרורם במהרה". השר כתב כי "מדובר בדרישה הומניטרית בסיסית, שאתה כמתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון בוודאי נדרש לקדם אותה בכל תוקף, בפרט שאתה ממונה לתאם את העבודה ההומניטרית ועבודת הפיתוח של סוכנויות האו"ם והתוכניות בשטחים הפלסטיניים".
2 צפייה בגלריה
תור ונסלנד במועצת הביטחון של האו"ם
תור ונסלנד במועצת הביטחון של האו"ם
לא הכתובת הנכונה. תור ונסלנד
(צילום: un)
השר סיכם: "אבקש לתאם איתך את העברת המצות והיין בכמות המספקת עבור 133 החטופים, ותוודא במסגרת תפקידך באו"ם כי הם יועברו לפני יום שני הקרוב בשעות הערב לכלל השבויים בעזה ומאפשרים להם לציין את ליל הסדר".