את הפרצות בגדר ההפרדה מכיר כמעט כל פועל או שוהה בלתי חוקי מהרשות הפלסטינית - ותושבי היישובים צמודי הגדר נאבקים כבר שנים על סגירת המעברים הפרוצים. אך בסרטון פלסטיני שפורסם השבוע והופץ בטיקטוק תועד מחזה שטרם נראה: חתן וכלה מג'נין צולמו חוצים את אחת הפרצות באזור מעבר ג'למה, הסמוך לג'נין, יחד עם מלוויהם ביום החתונה.
מפיצי הסרטון כינו אותו "הברחת כלה מאזור ג'נין לפנים האזור הכבוש מפתחת ג'למה", והוסיפו בכיתוב: "אין שום דבר שעומד מול רצון העם הפלסטיני".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מסייעים לכלה וחתן לעבור דרך פרצה בגדר במעבר ג'למה ליד ג'נין
תיעוד מסייעים לכלה וחתן לעבור דרך פרצה בגדר במעבר ג'למה ליד ג'נין
באין מפריע. חתן וכלה חוצים מג'נין לישראל
(מתוך טיקטוק )
בארבעת הימים מאז שעלה לאוויר, הסרטון זכה ליותר מ-600 אלף צפיות, כולל עשרות אלפי לייקים ושיתופים, ובדומה לסרטונים אחרים אותם מצלמים המסתננים - הוא חושף את הבטן הרכה של מערכת הביטחון בכל הקשור לפרצות בגדר.
החתן והכלה שבסרטון עברו מהעיר ג'נין, שנחשבת מוקד טרור שהולך וגדל בשטחי הרשות. בחודשים האחרונים נתקלו כוחות הביטחון בפיגועי ירי ומטענים בעיר וחיסלו כמה פעילי טרור. גם תושבי היישובים הישראלים הסמוכים לגדר ההפרדה זועקים על אוזלת היד של המערכת נוכח הפרצות בגדר.
באזור קלקיליה וההתנחלויות הסמוכות לאלפי מנשה נאבקים התושבים שנים על סגירת הפרצות, כמו גם באזור בית חורון וכביש 443, דרכן עוברים מידי יום אלפי שוהים בלתי חוקיים לתוך שטחי ישראל.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מסייעים לכלה וחתן לעבור דרך פרצה בגדר במעבר ג'למה ליד ג'נין
תיעוד מסייעים לכלה וחתן לעבור דרך פרצה בגדר במעבר ג'למה ליד ג'נין
הסרטון זכה למאות אלפי צפיות מאז שעלה לאוויר
(מתוך טיקטוק )
למרות שרוב המסתננים מגיעים לערים הגדולות כדי לעבוד, בעבר התברר כי לא מעט מחבלים שביצעו פיגועים היו מסתננים בלתי חוקיים, כמו המחבל מוחמד סלימה מסלפית שנכנס אתמול (שבת) לירושלים.
מדובר צה"ל נמסר: "השחתת הגדר ויצירת פרצות המאפשרות מעבר ללא בקרה לשטח ישראל, מהווה סיכון ביטחוני ועבירה חמורה על החוק. לוחמי צה"ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ומשתמשים במגוון אמצעים בהתאם להוראות הפתיחה באש, נגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל ופוגע בגדר הבטחון. צה"ל ימשיך לפעול כנגד הסיכון הביטחוני הנובע מהשחתת גדר הביטחון וכניסה בניגוד לחוק לשטח מדינת ישראל".
יו"ר ארגון "אם תרצו", מתן פלג, הוסיף כי "אם הבדיחה לא הייתה על חשבוננו, גם אנחנו היינו צוחקים. מדיניות הכניסה לישראל כבר הפכה מזמן לנושא מביך. אין פלא שהמחבל אתמול ניצל את הרפיסות של ממשלת ישראל בסוגיית השב"חים. מצפים מהצבא לסגור את הפרצה בג'למה באופן מיידי".