מושל שכם איברהים רמדאן ספג ביקורת חסרת תקדים לאחר שכינה אימהות של "שהידים" - "סוטות". בריאיון ששודר אתמול (רביעי) בתחנת רדיו בשכם אמר המושל כי "יש אימהות סוטות ששלחו את בניהן לבצע פעולות התאבדות. אנשים חושבים שאמא כזאת היא לוחמת, אבל היא לא, היא אמא ששולחת את בנה למות".
רמדאן הוסיף כי פנה פעמים רבות לחמושים בשכם בבקשה שימסרו את נשקם ויזכו בחסות הרשות הפלסטינית. לדבריו, בכוונתו להמשיך במאמץ הזה. רמדאן הוא איש פתח בעבר היה חלק ממנגנוני הביטחון הפלסטיניים.
1 צפייה בגלריה
אברהים רמדאן מושל שכם
אברהים רמדאן מושל שכם
"אמירות ראויות לגינוי וחסרות אחריות". רמדאן
ברחוב הפלסטיני זעמו על דבריו של המושל ובשכם צפויות היום הפגנות נגדו. אימו של המחבל איברהים אל-נבולסי שחוסל בשכם לפני כחודשיים תקפה את רמדאן. "אלמלא הוא בעצמו היה סוטה מבחינה מוסרית ופטריוטית, לא היה מעליב אותנו, את אימהות השהידים, בביטוי המעליב 'סוטות'", היא אמרה.
בחמאס קראו לרמדאן להתפטר. "התבטאויותיו של מושל שכם, שבהן הוא מעליב ישירות את ההתנגדות ואת אימהות השהידים, הן אמירות ראויות לגינוי וחסרות אחריות, ועוברות את הקו האדום של המסגרת הלאומית והמוסרית של העם הפלסטיני", אמרו בארגון הטרור.
ב"גוב האריות", המיליציה שצוברת אהדה וכוח בשכם, אמרו כי "האימהות של השהידים הן פניני הכתר ובלעדיהן לא היה לנו ידע. בזכותן אנחנו רואים את האור שבקצה המנהרה. לא נקבל שום העלבה מהסוג הזה". גם הם דרשו מהמושל להתפטר לאלתר.