כ-300 חברי הקהילה הנוצרית-קתולית בחיפה, בהם גם יו"ר חד"ש איימן עודה, השתתפו אמש (יום ראשון) בעצרת מחאה על הגעתם של חסידי ברסלב להתפלל במנזר סטלה מאריס בכרמל הצרפתי. "חשוב לנו מאוד לשמור גם על הדו-קיום בעיר, אבל המקום קדוש לנו מאוד", אמרו חברים בקהילה, "אם הם יגיעו לפה, נסלק אותם".
קומץ חסידי ברסלב, הנמנים עם קהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד, טוענים כי במקום קבור הנביא אלישע. הטענה עוררה את כעסה של הקהילה הנוצרית-קתולית, ויצרה חיכוכים בין החסידים לבין ראשי הכנסייה וציבור המבקרים והמתפללים.

1 צפייה בגלריה
מחאת הערבים הנוצרים כנגד החסידים שהתפללו בכנסיית סטלה מאריס בחיפה
מחאת הערבים הנוצרים כנגד החסידים שהתפללו בכנסיית סטלה מאריס בחיפה
חברי הקהילה קראו למשטרה לפעול: "אנחנו שואלים למה היא לא באה עד עכשיו"
(צילום: ליאור אל-חי)
חברי הקהילה בחיפה, שהגיעו לפנות ערב אל המנזר, קראו למשטרה למנוע מהמתפללים להיכנס למקום. "הם מנסים ליצור שנאה וריב", אמר שאדי מטאנס שהשתתף בעצרת. "בממשלות הקודמות הם לא העזו לעשות את זה. אם הם יגיעו לפה, נסלק אותם - באנו למחות ואנחנו מצפים מהמשטרה לפעול. אנחנו שואלים למה היא לא באה עד עכשיו".
ביום שישי שעבר עצרה המשטרה תושב חיפה בן 53 בחשד כי תקף חסיד ברסלב וסילק אותו מהמנזר, לאחר שהגיע להתפלל במקום. המעצר בוצע בעקבות סרטון של התקיפה שרץ ברשתות החברתיות, ובתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

שבועיים לפני כן רץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נראו החסידים בשטח המנזר, כאשר מופיע עליו כיתוב בשפה הערבית, שבו נכתב בין השאר, "עשרות מתנחלים יהודים דתיים נכנסים לרחבת כנסיית מאר אליאס, קתדרלת אליהו הנביא לנוצרים הקתולים בחיפה, ופשטו על כל פינה בחצר הכנסייה והתחילו להתפלל. זוהי תוקפנות ופריצה לאחד מהמקומות הכי קדושים לעדה הנוצרית".
באותו הסרטון נשאלו החסידים "איפה היו לפני עשר שנים", והשיבו: "הרב שלנו, הרב ברלנד, נולד בחיפה והוא היה מגיע לפה להתפלל. זו מסורת שמתגלגלת. אולי פשוט לא זכית לראות פה יהודים מתפללים כי לא כל היהודים יודעים את זה. יש הרבה דברים בתורה שהם נסתרים".
אתמול הודיעה המשטרה כי על מנת למנוע את המשך המתיחות במנזר, התקיימה פגישה בנוכחות מפקד תחנת חיפה, סגן ניצב חיים אזרד, פיקוד התחנה, השוטרים הקהילתיים והאזוריים, ראש העיר חיפה עינת קליש רותם ומנכ"ל העירייה ניר מריאש עם ראשי הכנסייה.
"במהלך הפגישה קידמו הצדדים מספר פתרונות וקבעו דרכי עבודה ושיתוף פעולה על מנת למנוע את הישנותם של מעשים מהסוג הזה, ולמנוע כל חיכוך או מעשי אלימות". עוד נמסר כי המנזר יוגדר כ"נקודה חמה" המחייבת טיפול מיידי במקרי חירום, בנוסף להגברת הנוכחות וסיורי הניידות במקום. הן על מנת למנוע מתחים במנזר והן על מנת לשמר את מרקם החיים התקין בעיר חיפה.