בכיר טורקי מסר היום (ד') שאנקרה עצרה אזרח מקומי ואזרח איראני, באשמת ריגול וניסיון חטיפה.
הבכיר הטורקי אמר לסוכנות הידיעות AFP ששני המרגלים שנעצרו ניסו לחטוף איש צבא איראני לשעבר, ולהחזיר אותו לטהרן. האיראני שאותו השניים תכננו לחטוף גר בנפת ואן במזרח טורקיה.
1 צפייה בגלריה
איברהים ראיסי ארדואן
איברהים ראיסי ארדואן
נשיא איראן איברהים ראיסי ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP)
בנוסף לשני המרגלים נעצרו שישה "משתפי פעולה" מקומיים. המעצרים היו במבצע משותף של משטרת טורקיה וסוכנות המודיעין הלאומית של המדינה. הבכיר הטורקי לא חשף את שמותיהם של העצורים, או את הסיבה שעומדת מאחורי ניסיון החטיפה של איש הצבא האיראני.
לטורקיה ולאיראן יש קשרים כלכליים הדוקים, אך לעיתים הן מתעמתות על סוגיות אזוריות – בהן המלחמה בסוריה והיחס למשטר של בשאר אסד. מעת לעת גם צצות פרשיות ריגול שמעכירות את היחסים בין השתיים: בחודש פברואר עצרה טורקיה לזמן קצר עובד בקונסוליה האיראנית באיסטנבול, במסגרת חקירת התנקשות בגולה איראני שנרצח ב-2019.

אתמול: איראן עצרה "10 מרגלים של מדינות עוינות"

אמש דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של איראן על מעצרם של עשרה בני אדם בדרום המדינה, וטענה שהם עבדו עבור שירותי מודיעין זרים. בדיווח האיראני נמסר שסוכנות המודיעין של הרפובליקה האיסלאמית עצרה את העשרה בתום מעקב "מתוחכם וממושך" במחוז בושהר.
איראן לא ציינה מי המדינות שעבורן ריגלו העשרה שנתפסו. סוכנות הידיעות ציינה שהם עבדו עבור מדינות "אזוריות", ששירותי המודיעין שלהן הן שלוחות ושותפות של סוכנויות ריגול מ"מדינות עוינות" – מונח ששמור לישראל ולארה"ב. העצורים הם איראנים שחיים בגלות בארצות באזור.