נער בן 14 מכרמיאל, שטייל הבוקר (יום שבת) במצוקי הר חלוץ שבגליל העליון, נפל מגובה של כארבעה מטרים ונפגע בחזהו. צוותי החילוץ שהוקפצו לאזור פתחו בסריקות, ולאחר שהנער אותר מסוק של יחידת 669 של חיל האוויר הצליח לחלצו במצב בינוני. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה.
המקרה התרחש מעט אחרי השעה 08:00. אנשי צוות טיפוס-גלישה-חילוץ (טג"ח) של מתנדבי יחידת החילוץ גליל-כרמל הוזעקו למקום יחד עם חובש של מד"א, ואיתרו את הנער. בשלב זה התברר כי הפגיעה בחזה ובצלעות עלולה לגרום לנער לקשיי נשימה, והוחלט להזעיק למקום מסוק של יחידת 669. אנשי צוות החילוץ שבמסוק העלו את הנער למסוק באמצעות כבל ופינו אותו לבית החולים.
1 צפייה בגלריה
פינוי הנער
פינוי הנער
פינוי הנער במסוק
(צילום: דוברות המשטרה)
נימרוד זיו, מתנדב בצוות סריקות, סיפר כי החל בחיפושים אחרי הנער עם שני שוטרים, ובמקביל הוקפצו צוותים נוספים של היחידה. "תוך כדי חיפושים, קיבלתי דיווח שבעקבות החשש לפציעה משמעותית הוקפץ מסוק למרחב. לאחר כ-20 דקות של הליכה בשטח קשה, כולל בולדרים, סבך ומצוקים, הצלחנו לזהות את הנער כשהוא פצוע, 50 מטרים מתחתינו".
לדברי זיו, "הגיעו למקום מחלצים נוספים, בהם אנשי טג"ח ורפואה. הצלחנו להגיע אל המחולץ בתוואי שטח מורכב מאוד. תוך כדי מענה רפואי ראשוני של אנשי הרפואה, ביקשנו כוחות נוספים כיוון שלא היינו בטוחים שהמסוק אכן יצליח להניף את הפצוע בגלל תוואי שטח מצוקי וסבוך, שקשה מאוד לעבוד בו. לבסוף, המסוק אכן הצליח להוריד לוחמים שחברו אלינו וחילצו את הנער".
במחצית הראשונה של שנת 2021 השתתפו המחלצים ב-151 אירועים, בהם חולצו 314 בני אדם, מתוכם 112 פצועים. מתחילת החופש הגדול (יולי-אוגוסט) השתתפו אנשי היחידה ב-36 חילוצים, וסייעו ב-12 מקרים נוספים של הכוונת מטיילים שאיבדו את דרכם.