1 צפייה בגלריה
מוסטפא אגבאריה
מוסטפא אגבאריה
נעדר כבר יותר מחודש. מוסטפא אגבאריה בן ה-80
מוסטפא אגבאריה (80), תושב הכפר מושיירפה במועצה המקומית מעלה עירון, נעדר כבר כ-40 ימים. הוא נראה לאחרונה בג'נין בתאריך 25 ביוני, ומאז בני משפחתו איבדו כל קשר איתו וחוששים לחייו. בשבוע שעבר, המשטרה פנתה לציבור בבקשה לעזרה באיתורו של אגבאריה, לאחר שהמשפחה אישרה לפרסם את דבר היעדרותו.
בנו של אגבאריה סיפר כי "זה רגיל שהוא נוסע לג'נין, אבל הפעם הוא הלך ולא חזר. הגענו לג'נין בעצמנו וחיפשנו את מוסטפא בכל מקום. שאלנו תושבים, פרסמנו את תמונתו ופנינו גם למשטרה הפלסטינית, אבל שום דבר לא עזר".
עוד אמר הבן כי משטרת ישראל מודעת להיעדרותו של אביו, אך לתחושת משפחתו "יש סוג של זלזול בנושא". הוא אמר: "אם הוא היה יהודי, היו הופכים את העולם ולא מפסיקים לחפש אחריו, אבל היחס כלפינו שונה". הוא הוסיף: "אנחנו חוששים לחייו, רוצים לדעת מה עלה בגורלו. קשה לנו מאוד להתמודד עם אי הוודאות".
תושבים בג'נין סיפרו כי שמעו על המקרה, והעידו כי הם מנסים לעזור למשפחתו של אגבאריה כמיטב יכולתם. "אנחנו שואלים עליו כל יום, ומסתובבים בעיר עם תמונתו. גם לנו חשוב למצוא את מוסטפא ולא להשאיר את הנושא פתוח".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מנהלת מגוון פעולות לאיתור נעדרים, לרבות שילוב כוחות ואמצעים מבצעיים רבים, לצד נקיטת מהלכי חקירות ומודיעין בהתאם לחשיבות המשימה, רגישותה והכרה בכך, שמאחורי כל נעדר יש משפחה, קרובים וחברים. פעילות זו מתבצעת באופן מקצועי ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום ובשום אופן ללא קשר לזהותו של הנעדר.
גם במקרה זה, עם ההודעה על ההיעדרות פתחה משטרת ישראל בחקירה במסגרתה עסקו כוחות בחיפושים וסריקות אחר הנעדר, לצד ביצוע פעולות חקירה רבות ומגוונות אשר עדיין נמשכות בניסיון לאתרו. לאורך כל הדרך המשטרה דאגה לעדכן את המשפחה בהתפתחויות ובפעולות וכן לבדוק עימם בכל מידע חדש בעניינו של הנעדר היכול לסייע בחקירה".