בצעד חריג ביטל בית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד אישה בת 70, שהואשמה בעבירות של ייצור והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, לאחר שבביתה נמצאו שתילי קנאביס במשקל 75 גרם. השופט דוד גבאי ריכטר נימק את החלטתו, ותהה: "כמה משאבים ניתן לבזבז בעניינה של קשישה ללא עבר פלילי שבביתה נמצא קנאביס?"
פרקליטות מחוז ירושלים, שהתנגדה בחריפות לביטול האישום, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר על ההחלטה וטענה: "מדובר בפסק דין חסר תקדים, שמרחיב את תחולת הגנה מן הצדק הרבה מעבר לגבולות שנקבעו לה בחוק".
1 צפייה בגלריה
מעשנים ומגדלים מריחואנה קנאביס בעסק בתוך בית פרטי ב נקון נאיוק שבמרכז תאילנד שבה הוכרז על לגליזציה חלקית של הצמח
מעשנים ומגדלים מריחואנה קנאביס בעסק בתוך בית פרטי ב נקון נאיוק שבמרכז תאילנד שבה הוכרז על לגליזציה חלקית של הצמח
בוטל האישום נגד בת 70 שהחזיקה קנאביס, הפרקליטות התנגדה בחריפות: "אין לזה מקום"
(צילום: EPA)
הקנאביס נמצא בבית הנאשמת לפני יותר משלוש שנים, והיא טענה כי היא סובלת מבעיות בריאותיות קשות. "לאחר ששקלתי בדבר, סברתי כי מכלול הנסיבות אינו מצדיק את המשך ההליך הפלילי, שבו מעורבים גורמי תביעה, סניגוריה ציבורית, הפסיכיאטר המחוזי ובית המשפט", הסביר השופט גבאי ריכטר את החלטתו. "בנסיבות אלו ומחמת הגנה מהצדק ובעיקר הצדק החברתי, אני מורה על ביטול כתב האישום".
בפרקליטות קיבלו את ההחלטה בתדהמה, שכן לשיטתם מדובר בעבירה חמורה שלצידה עונש של עד 20 שנות מאסר. בערעור שהוגש באמצעות עו"ד ג'ני אבני נכתב: "בית המשפט נקלע לכלל טעות בהגדירו את המשיבה 'קשישה ללא עבר פלילי שכל חטאה שבביתה נמצא קנאביס'. בכל הכבוד אישה בת 70 אינה מוגדרת כקשישה, ובכל מקום למותר לציין כי הגיל כשלעצמו אינו מהווה מחסום מפני העמדה לדין".
עוד צוין בערעור כי "ישנם לא מעט נאשמים בגילים מבוגרים יותר מהמשיבה העומדים לדין. שנית, ההתייחסות בביטול לעבירות של גידול סמים והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, עבירות שבצידן 20 שנות מאסר, משל היה מדובר בזוטי דברים, כפי שעשה בית המשפט קמא הנכבד, היא שגויה ואין לה מקום".