קציני פיקוח של שב"ס עצרו בבית החולים הדסה עין כרם עבריין מין שמוגדר על ידי שב"ס כ"אחד מעברייני המין המסוכנים בישראל". מדובר בדר-רחוב תושב אבו גוש שריצה בעבר שורת מאסרים בגין תקיפות מיניות קשות של קטינים והורשע בעבירות אונס ובמעשי סדום. הוא נעצר אתמול, והיום (שישי) מעצרו הוארך ודבר המעצר הותר לפרסום.
משב"ס נמסר כי מאז שחרורו האחרון ממאסר בשנת 2018, האיש נכנס ויוצא ממסגרות טיפוליות כשהוא תחת פיקוח הדוק של יחידת צור. לפני כיומיים הוא עזב הוסטל שבו טופל - מה שהוביל את קציני הפיקוח למבצע שהוגדר בשב"ס כ"חשאי מורכב ומקיף" - ולאחר כ-48 שעות הוא נעצר. נמסר כי נתפס בבית החולים לאחר ביצוע עבירה פלילית וכן ניסיון לבצע מעשה מגונה.
גורמים בשב"ס מגדירים את עבריין המין שנעצר כ"סוג של פצצה מתקתקת כלפי הסביבה, וסכנה מוחשית לאוכלוסייה שבה הוא מסתובב" - ואומרים כי "בכל רגע הוא מסוגל לתקוף". ל-ynet נודע כי יחידת צור של שב"ס הפעילה סמוי שעקב אחריו, משום שידעו שזה "עניין של זמן עד שינסה לבצע עבירה".
גורם בשב"ס אומר כי עצרו אותו "רגע לפני שתקף שוב", וכי מטרתם לצד סיכול העבירה הייתה גם איסוף ראיות שיובילו להגשת כתב אישום והרשעה.