אחרי סיומו של שבוע הפוגת האש והחזרת החטופים שהתקיימה במהלכו, בשבי חמאס נותרו לפחות 17 נשים. רובן צעירות, אך אחת מהן - ג'ודי ויינשטיין - היא בת 70.
הנשים הנוספות שנותרו בשבי החמאס הן רומי גונן (23), עדן ירושלמי (24), לירי אלבג (18), דניאלה גלבוע (19) קרינה ארייב (19) נועה ארגמני (26), ענבר הימן (27), אמילי דמארי (27), ארבל יהוד (28), אגם ברגר (19) נעמה לוי (19), עמית בוסקילה (28), עדן זכריה (28), דורון שטיינברכר (30) שירי ביבס (32), כרמל גת (39).
הבוקר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי במהלך המשא ומתן, חמאס טען שהוא "נאבק" לקבל גישה לארבע נשים שמוחזקות בשבי על-ידי ארגוני טרור אחרים ברצועת עזה.

עינב סומך, חברת ילדות של החטופה ענבר הימן, אמרה ל-ynet בעקבות חידוש הלחימה: "הבוקר הזה מאכזב מאוד, יש עוד 13 נשים שם. אנחנו בטח לא מתיימרים להבין את שיקולי הממשלה אבל יש שם נשים צעירות שגם השעון שלהן מתקתק, ביניהן גם פצועות כמו רומי וענבר שלנו. גם עליהן צריך להילחם כי הן צעירות ופצועות, וזה מאוד מדאיג".
"אני לא ישנתי בלילה ובין שש לשבע בבוקר זה היה מורט עצבים לחכות לרשימה נוספת", הוסיפה. "רצינו שהן יחזרו הביתה היום והן כנראה לא יחזרו. אנחנו לא יודעים אם התקיפות האלו מסכנות אותן".
1 צפייה בגלריה
ירדן גונן וימית אשכנזי במסיבת עיתונאים בינלאומית שבמהלכה יוצגו הסכנות העומדות בפני נשים חטופות
ירדן גונן וימית אשכנזי במסיבת עיתונאים בינלאומית שבמהלכה יוצגו הסכנות העומדות בפני נשים חטופות
"תחזירו את האהובים שלנו". ימית אשכנזי קוראת לשחרר את אחותה וכלל החטופים
(צילום: עוז מועלם)
ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר מכפר עזה, הביעה את דאגתה לאחותה במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע תחת הכותרת "הסכנה לנשים בשבי": "אני הופקרתי ב-7 באוקטובר. החטופות הופקרו ב-7 באוקטובר. אני לא אתן שיפקירו אותן שוב. יותר מ-54 יום שאני לא יודעת מה עובר על אחותי. איזה ידיים מזוהמות נוגעות בה? אולי אחותי נאנסת? אולי אחותי נרצחה? אני דורשת ומתחננת, תעצרו את מחול השדים הזה. תחזירו את האהובים שלנו. זה היה צריך לקרות אתמול וזה חייב לקרות מחר".
כרמל גת (39, בארי) היא אחותו של אלון, בן זוגה של ירדן רומן גת ששבה הביתה מהשבי והתאחדה עם בתה גפן. בהודעת המשפחה, לצד התמונה המרגשת של החיבוק הראשון של האם ובתה, ביקשו להזכיר שהמאבק טרם נגמר: ״לצד השמחה, אנו נמשיך להיאבק להחזרת כלל החטופים. כרמל גת, גיסתה האהובה של ירדן ואחת הנשים הצעירות האחרונות שנשארו בידי חמאס עדיין מוחזקת בשבי. יש לנו סיבה טובה להאמין שהיא עדיין בחיים, ושאר המשפחה תמשיך להיאבק עבורה עד שהיא תחזור. השיחות עם ירדן ועם שאר החטופים ששבו, מחדדות לנו את ההבנה כי כל יום בו החטופים נמצאים בשבי סכנת חייהם הולכת וגדלה. צריך להחזיר את כולם עכשיו".
עדן זכריה (28, ראשון לציון) נחטפה מהמסיבה ברעים בעוד בן זוגה אופק קמחי נרצח. השניים עברו לגור יחד לא מזמן והקרובים שלהם תיארו את אהבתם כגדולה ומיוחדת. במשך ימים ארוכים הוגדרו השניים כנעדרים עד שהתברר כי אופק נרצח ועדן נחטפה כשהיא מחוסרת הכרה ברכבה שלה. גם היא עדיין בשבי - ולא ברור אם בימים הקרובים יהיו שחרורי חטופים נוספים.

חלק ממשפחות החטופים והמשוחררים קראו הבוקר לממשלה למצות את כל האפשרויות להשבת החטופים באמצעות המשך משא ומתן.
"העדפת הפעולה הצבאית על פני המשך שחרור החטופים היא הפקרת יקירינו", אמר אודי גורן, שבן דודו טל חיימי, עדיין מוחזק בשבי. "המשך הלחימה הוא סיכון עצום ומיידי לחיי החטופים, הן בעקבות ההפצצות, והן בעקבות הידרדרות מצבם הרפואי ותנאי החזקתם. אנחנו מעצמה, יש לנו צבא וגיבוי של שאר מדינות העולם החופשי. כל שאר מטרות הלחימה יחכו לאחר כך. החטופים לא יכולים לחכות. אנחנו דורשים - מיצאו את הדרך להוציא את בני המשפחות שלנו מעזה בחיים, מבלי לסכן אותם, עכשיו".