שלושה תלמידי תיכון בני 16 מיישוב בצפון נעצרו אתמול (שלישי) בחשד שתקפו נער שלומד בבית ספרם, תיעדו את האלימות - והעלו את הסרטון לטיקטוק. שלושת הנערים נעצרו לאחר שהסרטון הגיע לידי שוטרי המחוז הצפוני, ומעצרם הוארך עד ליום חמישי.
רפ"ק דורון גבאי, קצין חקירות בכיר במחוז הצפוני של המשטרה, סיפר כי "לפני מספר ימים רכז מודיעין במחוז הצפוני עלה על סרטון תקיפה אלים ואכזרי שרץ ברשת הטיקטוק. לאחר בדיקה קצרה הרכז הצליח לזהות את קורבן העבירה - תלמיד בן 16 בכיתה י' - נער נורמטיבי לחלוטין ממשפחה טובה. פנינו להורי הקורבן, וחוקרי הנוער של מרחב העמקים היו אלה שבישרו לאביו שבנו נפל קורבן לאלימות".
2 צפייה בגלריה
תלמידי התיכון מכים את חברים לשכבה ומתעדים לטיקטוק
תלמידי התיכון מכים את חברים לשכבה ומתעדים לטיקטוק
תיעוד מהתקיפה
לדברי גבאי, "האבא היה בהלם והגיע עם בנו בהמשך להגיש תלונה מסודרת על התקיפה. הילד הגיע אלינו וסיפר בעדותו ששתי קבוצות נערים נפגשו בפארק עירוני, התפתח ביניהם דין ודברים, ואז שתי הקבוצות התפזרו לבתיהן. לאחר מכן קיבל שיחת טלפון מאחד מחבריו שהזמין אותו להגיע למגרש משחקים ביישוב שלו. זה היה בשעת ערב מאוחרת, הכל היה חשוך, וכשהגיע התנפלו עליו שישה נערים, בעטו בו בראש ונתנו לו סטירות. אחד מחבריו סיפר שאחד הנערים אף שלף אקדח אך אין לנו אינדיקציה לכך.
"ההתעללות נמשכה מספר דקות, שבמהלכן הנער שכב על האדמה וספג מכות, ביקש עזרה וצרח שיפסיקו, אך התוקפים המשיכו להתעלל בו. כשהם ראו שהוא שרוע על האדמה, חסר אונים, חבול ופצוע הם נטשו אותו לבד ולא הזעיקו עזרה. אחד מהחשודים תיעד את כל התקיפה וזמן קצר לאחר מכן העלה את הסרטון לרשת. זה צבר הרבה צפיות. אחד מחבריו פינה אותו לביתו והוא לא סיפר להוריו כלום כי פחד".
גבאי סיכם כי "מדובר באירוע מאוד אכזרי. נקטנו באפס סובלנות ועצרנו מיד את כולם, בקרוב נבצע מעצרים נוספים. החשודים הודו, קשרו את עצמם לסרטון וסיפרו שזה 'היה בצחוק' וטענו שזה קרה אחרי שקילל אותם. מבחינתי יש להגיש נגדם כתב אישום חמור למרות גילם הצעיר".