מיליונר ואיש עסקים פיני נהג במהירות מופרזת ונקנס בסכום של 121,000 אירו - כ-478,000 שקל.
בפינלנד, כמו במדינות נורדיות אחרות, גובה הקנס של דו"ח התנועה נקבע בין השאר על פי ההכנסות של הנהג שעבר את העבירה. גורמים נוספים שמשפיעים על גובה הקנס הם הפער בין מהירות הנסיעה של הנהג למהירות המותרת בכביש, ודו"חות קודמים שניתנו לנהג.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה מצלמת מהירות
 אילוסטרציה מצלמת מהירות
(צילום: shutterstock )
"אני באמת מצטער על הדבר הזה", אמר אנדרס וויקלוף, מיליונר בן 76. ב"גרדיאן" נכתב שוויקלוף עומד בראש חברת החזקות שהכנסותיה השנתיות הן בסביבות 350 מיליון אירו. וויקלוף חצה את המהירות המותרת כשנהג בכביש באיי אולנד בים הבלטי - פרובינציה אוטונומית ששייכת לפינלנד.
וויקלוף נתפס נוהג במהירות של 82 קמ"ש, בכביש שבו המהירות המותרת היא עד 50. לדבריו, בזמן הנסיעה בכביש מגבלת המהירות השתנתה "בפתאומיות" מ-70 ל-50 קמ"ש. "התחלתי להאט, אבל אני מניח שזה לא קרה מספיק מהר. ככה זה", אמר המיליונר הפיני על העבירה שביצע בכביש.
בדומה לשיטת המיסוי בפינלנד, המדינה מאמינה שככל שהכנסותיו של עבריין תנועה גבוהות יותר - כך הקנס שהוא צריך לשלם יהיה גבוה יותר. העובדה שוויקלוף כבר נקנס בעבר על עבירות תנועה - ונדרש לשלם ב-2013 סכום של 95,000 אירו וחמש שנים לאחר מכן 63,680 אירו - תרמה גם כן לגובה הקנס הנוכחי. וויקלוף, שחרג ב-32 קמ"ש מהמהירות המותרת, סיפר שרישיונו נשלל ל-10 ימים.
לפי ה"גרדיאן", דו"ח התנועה הגבוה אי פעם ניתן ככל הנראה בשווייץ - שגם היא מטילה קנסות בהתאם לגובה ההכנסות: נהג שנסע במהירות של 290 קמ"ש, בין ברן ללוזאן, נקנס ב-1.1 מיליון אירו.