יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קרא היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע לקיום בחירות עוד השנה - ואמר כי במקום ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כבר היה מתפטר על רקע טבח 7 באוקטובר. "שייקח אחריות. חייבים לעשות ריסטארט למדינת ישראל", הוסיף.

לטענת בר דוד, על הפוליטיקאים לקבוע תאריך מוסכם לבחירות, עד חודש דצמבר הקרוב. "120 איש יושבים בכנסת ולא מייצרים עבורנו כמעט שום דבר ושום כלום", מחה. "אם זה היה תלוי בי - הייתי אומר בחירות עכשיו. אבל אני לא מתעסק בסיסמאות ובכותרות, יש מלחמה ואף אחד לא יודע עוד מה יהיה בצפון, אז צריך לתת זמן וללכת לבחירות בסוף השנה. יש מצב שזה לא יקרה, כי אף אחד לא רוצה היום בחירות בגלל המצב הפוליטי. לכן ייתכן שיצטרכו לצאת לרחובות. אני מקווה שלא נגיע לגל מחאה כזה".
יו"ר ההסתדרות תקף בריאיון בחריפות את נתניהו, ואמר כי לדעתו בעוד כשנה יהיה למדינת ישראל ראש ממשלה חדש. הוא הבטיח שההסתדרות תצטרף למחאות ולהפגנות נגד הממשלה בדרישה "להחליף את הממשלה שהמיטה אסון על ישראל". למרות זאת, בר דוד ציין כי "לא תהיה שביתה פוליטית על דבר כזה או אחר שלא קיים. שביתה זה דבר אחרון, לא נסגור את כל המדינה. נראה מה יהיה פה".
"העולם לא יכול להמשיך להתנהל כאילו לא קרה פה כלום", הוסיף. "לצערי שמעתי כמה שרים שחושבים להתפטר, וזה נגמר להם. פתאום הם התחילו להתנהל אחרת, ולמה? כי הכיסא מאוד נוח. תאוות השלטון כנראה חזקה יותר מכל דבר אחר, גם מהחיים, מהחטופים וממה שקורה במדינת ישראל. באתם לפוליטיקה לעשות טוב או לבלבל את המוח ולהיצמד לכיסא?".
״עברנו את השנה הכי נוראית בתולדות מדינת ישראל", אמר בר דוד, וייחס זאת לשיסוי ולקיטוב במהלך המהפכה המשפטית. "מישהו הפך אותנו לאויבים ושיסה מגזר במגזר, והכתובת הייתה על הקיר. התעסקנו בטפל במקום באויבינו ובהתעצמותם. ראש הממשלה לקח אותנו לקצה".
לטענת בר דוד, נתניהו פועל מתוך שיקולים קואליציוניים בלבד, והוא אחראי גם להורדת דירוג האשראי של ישראל - "שערורייה" שיכולה הייתה להימנע, לדבריו. לטענתו, הוא שוחח עם נתניהו ועם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לתקן את התקציב ולהתאימו למצב המלחמה, כולל סגירת משרדי ממשלה מיותרים, אך השניים לא התייחסו.
על הורדת דירוג האשראי של ישראל אמר: "זו שערורייה, דבר שהיינו יכולים להימנע ממנו אם הממשלה ושר האוצר היו עושים את המהלכים הנכונים. נגיד בנק ישראל החזיק את האשראי במהפכה המשפטית, כשכל סוכנויות הדירוג ביקשו להוריד את הדירוג. הוא הצליח לייצר כף עצירה".
מהליכוד נמסר בתגובה: "בזמן מלחמות ישראל חברי ההסתדרות תמיד נרתמו יחד עם הממשלה למען העובדים והנפגעים. מביש שבעיצומה של מלחמה זו, כשכל העם משווע לאחדות, בחר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לעסוק בפוליטיקה קטנה שמפלגת את העם ומחלישה את המאמץ המלחמתי".