בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בשמונה ימים נוספים את מעצרו של שי בלום (52), האב המאמץ החשוד ברצח בנו עומרי (23) ביום שישי האחרון בחורשה ליד ביתם הפרטי ביישוב מכבים. לבית המשפט הגיעו אמו של עומרי, פרופ' גליה בלום, וגם אחיותיו, שעזבו את ביתם באמצע השבעה.
2 צפייה בגלריה
משפחתו של שי בלום, החשוד ברצח בנו המאומץ, עומרי, בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון
משפחתו של שי בלום, החשוד ברצח בנו המאומץ, עומרי, בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון
בנות המשפחה בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
עו"ד עופר ברטל, סנגורו של בלום, הגיש לבית המשפט מסמכים רפואיים המצביעים על שלל בעיות רפואיות של האב החשוד, ואף מעידים על התדרדרות בתפקודו. הוא חזר על טענת ההגנה עצמית של האב, שלפיה המנוח שלף לפתע סכין ותקף אותו כשהם טיילו ביער הצמוד לחצר האחורית בביתם, אחרי ויכוח שפרץ ביניהם קודם לכן. האב, שלא יכול היה לברוח בשל מצבו הרפואי, נאלץ להשתמש בנשק שהוא מחזיק ברשיון - וירה בבנו מספר כדורים. לאחר מכן הוא שב לביתו להזעיק את המשטרה, שמצאה את הבן כשהוא עם פצעי ירי וסכין שנעוצה בחזהו.
בשל צו איסור פרסום לא ניתן בשלב זה לחשוף את מלוא גרסת האב, שבה הוא מסביר כיצד ננעצה הסכין בחזה של בנו. ברטל ביקש מהשופט גיל גבאי "להתרשם מהמסמכים הרפואיים שהגשתי, שמצריכים להתייחס אחרת לסתירות שהתגלו בגרסת האב".
2 צפייה בגלריה
רצח במודיעין: המשטרה עצרה גבר בחשד שירה למוות בבנו החורג
רצח במודיעין: המשטרה עצרה גבר בחשד שירה למוות בבנו החורג
זירת הרצח, בחורשה שליד הבית הפרטי
(צילום: טל שחר)
לפי ברטל, "זאת טרגדיה קשה. המשפחה אבלה על הבן עומרי, והבנות שיושבות שבעה הגיעו בכל זאת לבית המשפט לתמוך באב, שגם הוא אבל על בנו, בתא המעצר שבו הוא נתן. האב עדיין אוהב אותו וכואב את הרגע שבו נאלץ לירות בבן שגידל ואהב".
בהמשך הציג הסנגור לבית המשפט אירוע שהתרחש לפני טרגדיה. "שבוע לפני האירוע נקרא שי למשטרת מבשרת, ושם עומרי איים עליו. לאחר הגשת התלונה נגד הבן המשטרה לא עשתה דבר. ביום שישי המשטרה מצאה אותו בדרך לאילת, והביאה אותו חזרה הביתה", הסביר. כשהבן הגיע למכבים ביום שישי, פרץ כאמור ויכוח בין השניים. האב יצא נסער לטייל איתו ביער הסמוך, כפי שנהג לעשות פעמים רבות בעבר - "שם קרה מה שקרה", ציין ברטל.
לדבריו, "שי וגליה היו אמורים לטוס לשנת שבתון בארה"ב. עומרי ידע שהם מבקשים לבטל אפוטרופוסות, ומבקשים גם צו הסתכלות פסיכאטרית בכפייה, וידע שהם עוזבים את הבית לשנה. כל הלחץ הזה התפוצץ ביום האירוע. אין צורך במעצר בתיק, שי לא מסכן את הציבור ומסר גרסה מלאה".
השופט גבאי מסר בהחלטו כי "מאז הארכת המעצר ביצעה המשטרה פעולות חקירה. נמצא חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד. סימנתי מסמכים שהוגשו לעיוני, שעלה מהם כי טענת החשוד להגנה עצמית אינה עולה בקנה אחד עם חומר החקירה. בשלב זה קיימת עילת מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש החקירה".
ביום שני הובא עומרי למנוחות בבית העלמין במודיעין-מכבים-רעות. המשטרה התנגדה לכך שאביו המאמץ ישתתף בלוויה, ובשל כך הוא הגיש בקשה לבית המשפט לאפשר לו להגיע. עם זאת, בית המשפט קיבל את עמדת המשטרה, והאב נשאר בתא המעצר.