3 צפייה בגלריה
הרכב היוקרתי בו החוטפים כלאו את הנער
הרכב היוקרתי בו החוטפים כלאו את הנער
"הבנו שמדובר בסכנת חיים". הרכב שבו החוטפים כלאו את הצעיר
(צילום: דוברות מחוז צפון)
הפרקליטות צפויה להגיש השבוע לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שני אחים, תושבי יישוב בגליל התחתון בשנות ה-40 לחייהם, החשודים כי חטפו צעיר בן 18, הכו אותו וכלאו אותו בתא המטען של רכבם - בשל טעות בזיהוי. נגד השניים הוגשה היום (א') הצהרת תובע.
"חטפו אותי ומרביצים לי, אני מפחד שירצחו אותי", נשמע הצעיר מתייפח וממלמל בשיחת טלפון שעשה למוקד 100 של המחוז הצפוני במשטרה. "הוא עוד לא הספיק להגיד שהוא מוחזק בתא המטען של הרכב, ולא ידע היכן הוא נמצא. מיד עם קבלת הדיווח הבנו שמדובר בסכנת חיים, הפעלנו את כל המערכות כדי להציל את חייו של הצעיר הזה. הוא לא ידע למה נחטף, ועבדנו בלחץ גדול כדי להגיע אליו בשיא המהירות", תיארה רב-פקד רחלי בנימין, קצינת אגף החקירות והמודיעין במחוז הצפוני.
תוך זמן קצר הצליחו בלשי המחוז הצפוני, שעשו שימוש באמצעים טכנולוגיים, לאתר את הצעיר - שהיה כלוא בתוך רכב בשווי כ-400 אלף שקלים. מהחקירה עלה שהצעיר הגיע לפגישה ביישוב בגליל התחתון, ומבלי לדעת עבר ליד מתחם שבו מתגוררות משפחות מאוימות.
3 צפייה בגלריה
רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרה
רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרה
"עבדנו תחת לחץ כדי להגיע אליו בשיא המהירות". רפ"ק רחלי בנימין, קצינת אגף החקירות והמודיעין במחוז הצפוני
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
3 צפייה בגלריה
עו"ד ארצי ארגוב
עו"ד ארצי ארגוב
"האחים הם אלה שדיווחו על המשטרה". נציגם של החשודים, עו"ד ארצי ארגוב
"במתחם היו אנשים שראו את הרכב הלא מוכר, וחשבו שהוא מגיע כדי לפגוע בהם. אז התחיל דין ודברים בינו לבינם, שבמהלך התשאול שלהם הוא החל להימלט ברכבו מהמקום, ותוך כדי בריחה אף התהפך עם הרכב, תוך שהם מנהלים אחריו מרדף. לאחר שנטש את הרכב, הוא החל להימלט רגלית, והחשודים הציתו את רכבו", הוסיפה רפ"ק בנימין.
הצעיר המבוהל נמלט רגלית, תוך שהשניים ניהלו אחריו מרדף, עד שהצליחו ללכוד אותו, להניח על ראשו שקית, להכות אותו ולהכניס אותו לתא המטען של רכבם, כשהוא פצוע ומדמם. למזלו, הם לא הספיקו לקחת ממנו את הטלפון הסלולרי שלו, וכך הוא הספיק לחייג למוקד 100 ולדווח על החטיפה.
"בזכות התושייה והזריזות של השוטרים בצפון ניצלו חייו של הצעיר הזה. לולא היינו מגיעים במהירות שיא הם היו עלולים גם לרצוח אותו", סיכמה רפ"ק בנימין. בתום חקירה מקיפה הועברו הראיות לידי עורך הדין באסל סעדי, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון.
עו"ד ארצי ארגוב, נציגם של החשודים, מסר: "שניהם כופרים בכל החשדות נגדם. מדובר באנשים נורמטיביים לחלוטין, שמזה חודשים נסחטים על-ידי גורמי פשע שמציתים את המשאיות שלהם. לאחר שהקורבן הגיע למתחם שלהם, ועלה החשד שהוא הגיע להצית את המשאיות שלהם, הם אלה שדיווחו למשטרת ישראל ולא פגעו בצעיר. מדובר בשני אחים שמתפרנסים מעסק משגשג ומעולם לא התעסקו עם החוק".