מתיחות דיפלומטית בין ישראל לספרד ולפרלמנט האירופי: אנה מירנדה, חברת הפרלמנט האירופי מספרד, נמנעה מלהיכנס אתמול (שלישי) לשטח ישראל במסגרת ביקור רשמי של משלחת פרלמנטרים אירופים בשטחים הפלסטיניים, וגורשה מהארץ. הסיבה לגירוש היא שבשנת 2015 השתתפה מירנדה במשט מחאה לעזה, ואחרי שגורשה מהארץ נאמר לה שלא תוכל עוד להיכנס לישראל.
מירנדה הגיעה לנתב"ג ביחד עם משלחת של מחוקקים אירופים שהגעתה לישראל אושרה מבעוד מועד. כשהגיעה לנמל התעופה, כל חברי הפרלמנט הורשו להיכנס, חוץ ממנה. היא עוכבה במשך שש שעות עד ששר החוץ אלי כהן הורה למנוע את כניסתה. היא הועלתה על הטיסה הראשונה חזרה לספרד.
1 צפייה בגלריה
חברת הפלרמנט האירופי אנה מירנדה
חברת הפלרמנט האירופי אנה מירנדה
"זה עונש על השתתפותי במשט הבינלאומי ב-2015". מירנדה
האיחוד האירופי הביע אכזבה עמוקה ממניעת כניסתה והפתעה בהתחשב בכך שהכניסה הוסכמה במפורש על ידי הרשויות הישראליות. "כבוד לכל חברי הפרלמנט הנבחרים והפרלמנט האירופי חיוניים לשמירת יחסים טובים בין האיחוד האירופי לישראל", אמרה דוברת האיחוד האירופי. נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מיצולה הביעה אכזבה עמוקה מהחלטתה של ישראל. "אצור קשר עם הרשויות בישראל כדי לקבל הבהרות מה קרה ולהעביר את דאגתנו", אמרה.
מירנדה העלתה סרטון מנתב"ג לפני גירושה וסיפרה: "ישראל גירשה אותי כחברת הפרלמנט האירופי במשלחת רשמית לפלסטין. זה עלבון דיפלומטי וחוסר כבוד לפרלמנט האירופי ועונש על השתתפותי במשט הבינלאומי ב-2015". לדבריה, לאחר שנחתה בישראל, לא הורשתה להיכנס והועלתה על הטיסה הראשונה למדריד ביום שלישי. לאחר הגיעה לספרד הוסיפה מירנדה כי "גירושי מישראל הוא המחיר שיש לשלם עבור הגנה על זכויות אדם והגנה מפני הכיבוש והאפרטהייד שישראל מפעילה על העם הפלסטיני".
שר החוץ הספרדי ז'וזה מנואל אלברס הביע מורת רוח מהגירוש ואמר שספרד דורשת הסברים מהרשויות הישראליות. עוד אמר שספרד דוחה את מניעת כניסתה וגירושה מהארץ.
שר החוץ אלי כהן מסר: "ישראל מברכת על היחסים הקרובים והחשובים עם מדינות אירופה ועם האיחוד האירופאי. השיח עם מדינות אירופה, המהוות את שותף הסחר המרכזי של מדינת ישראל, הוא רחב וכן, גם כשאנחנו לא רואים עין בעין בכל נושא. עם זאת, מדינת ישראל לא תאפשר לגורמים שמנסים לפגוע בה לשתף פעולה עם ארגוני טרור או לנסות להגיע באופן לא חוקי ולהיכנס למדינה. הנחתי שלא לאשר את כניסתם של חברי הפרלמנט האירופאי שהביעו תמיכה בארגוני טרור או חברי פרלמנט שניסו בעבר להיכנס לישראל באופן לא חוקי".