2 צפייה בגלריה
"גזענות ששייכת לתקופות חשוכות". תמנו שטה ודוידי
"גזענות ששייכת לתקופות חשוכות". תמנו שטה ודוידי
"גזענות ששייכת לתקופות חשוכות". תמנו שטה ודוידי
(הדר יואביאן, יריב כץ)
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, טענה בצהריים (יום שני) כי ראש העיר שדרות אלון דוידי מסרב להקים מרכז קליטה לעולים אתיופים בעיר. לדבריה, המרכז מתוכנן לקום מול שכונת היוקרה שבה גר דוידי. "שיתפטר מחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית", קראה. "זה דבר ששייך לתקופות חשוכות. לא לרצות אתיופים בעיר שלך זו גזענות לשמה".
גורם בסוכנות היהודית אומר שכבר הרבה זמן ניסו לקבוע פגישה עם דוידי בנושא, וכי הם יודעים שדוידי לא רוצה מרכז קליטה. יו"ר הסוכנות, דורון אלמוג, חזר לאחרונה מאתיופיה וביקש מדוידי פגישה - ולא נענה. בסוכנות היהודית שוקלים להדיח אותו מחבר הנאמנים של הסוכנות. עם זאת, גורמים בעיריית שדרות טוענים שנקבעה פגישה עם אלמוג בעוד יומיים.
2 צפייה בגלריה
דורון אלמוג
דורון אלמוג
דורון אלמוג
(צילום: יואב דודקביץ' )
מעיריית שדרות נמסר בתגובה כי "העיר שדרות מאז ומתמיד הנה עיר שקולטת עלייה ותמשיך לקלוט עולים גם בשנים הקרובות. אנחנו גאים בתושבים הרבים שלנו שהגיעו ממדינות קווקז, בוכרה, אתיופיה וקהילת בני המנשה מצפון הודו וכמובן קהילות אחרות. גם בשנה האחרונה קלטנו פליטים שעלו אלינו מאוקראינה. חשוב לציין, בתחילת השנה חנכנו יחד עם השרה תמנו שטה בית תרבות ליוצאי אתיופיה מכספי העירייה בלבד.
"עיריית שדרות אף זכתה לפני שנה בדיוק באות עידוד עליה של המחלקה לעידוד עליה בהסתדרות הציונית העולמית ומשרד העלייה והקליטה, שבראשו עומדת השרה תמנו שטה. לגבי הבניין המדובר, היזם קיבל היתר לבניית דיור מוגן והייעוד התכנוני של המקום אינו מאפשר להפכו למרכז קליטה, כל טענה אחרת שנטענת הנה בגדר הוצאת דיבה. על-אף הדברים החמורים שהטיחה השרה בעיריית שדרות ובעומד בראשה, נמשיך לשתף פעולה עם המשרד והממשלה ולעשות טוב למען אלפי העולים שהגיעו לעיר בשנים האחרונות וימשיכו להגיע אליה. אנו ממליצים לשרה תמנו שטה לעשות פוליטיקה ערב בחירות במקומות אחרים".
מהסוכנות היהודית נמסר: "מתקיים שיח מצוין, קבוע ומתמשך בין יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל' דורון אלמוג לבין ראש עיריית שדרות אלון דוידי. בשבוע שעבר תואמה פגישה בין השניים בנושאים המשותפים לסוכנות ולעירייה, כולל על האתגר העומד בפני מדינת ישראל עם המשך קליטת העלייה וההשתתפות של שדרות באתגר זה".