ראש העיר ירושלים משה ליאון תיאר הבוקר (שני) בפתח ועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" את ה"מהפכה של ממש", שהעיר עוברת לדבריו בשנים האחרונות. "חשוב מאוד להדגיש, השכונות במזרח ירושלים הן חלק בלתי נפרד מהמהפכה הזאת", ציין. "תושבי מזרח העיר לא מפסיקים להכיר תודה על המאמצים הללו ועל התוצאות שלהם, הניכרות היטב בשטח".
לדברי ליאון, "אנחנו פועלים במזרח העיר בהתאם לתכנית אב סדורה. משקיעים מיליארדים של שקלים בתשתיות חינוך, ניקיון. כשאני מדבר על הניקיון, ניקיון מערב העיר ומזרח העיר חד הם. לא הושקעו בכך מעולם סכומים כאלה נכבדים".
3 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה משה ליאון
ועידה ועידת האנשים של המדינה משה ליאון
ראש העיר ירושלים משה ליאון בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: עמית שאבי)

3 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה רותם ישראל ו אביב אלוש
ועידה ועידת האנשים של המדינה רותם ישראל ו אביב אלוש
מנחי הוועידה: רותם ישראל ואביב אלוש
(צילום: עמית שאבי)
ראש העיר ליאון אמר כי "בראש ובראשונה זוהי מהפכה של תשתית ובינוי מעל ומתחת לפני הקרקע ובכל רחבי העיר. כחלק ממאמץ לשינוי פני העיר, אנו מקדמים מהלך שינוי רחב גם בתחומים נוספים שמהווים נדבך מתבקש לתנופת הבנייה. אנו משקיעים משאבים רבים למערכת התחבורה בעיר שהופכת נגישה וירוקה יותר וכמובן בעולמות התעסוקה שהופכת מגוונת ומתקדמת יותר. יותר היי-טק, יותר תעשיות מתקדמות נוספות. רחובות העיר נקיים הרבה יותר, הגנים הציבוריים, הגינות הכיכרות מטופחים יותר".
הוא הוסיף כי "הנשכרים מכך הם תושבות ותושבי העיר, ובהם גם המשפחות הצעירות שבוחרות להשתקע כאן - לאחר שנים ארוכות בהן העדיפו רבים לנדוד לערים אחרות".
לדבריו, "כל זה קורה גם בזכות מהפכה חשובה לא פחות שמתחוללת במערכת החינוך העירונית שזוכה למשאבים חסרי תקדים בהיקפם של כשני מיליארד שקלים בשנה. בשנים האחרונות האצנו גם את הליכי בניית מוסדות החינוך בעיר. מאות כיתות חדשות נבנות ועוד אלפי כיתות נוספות מצויות בשלבי תהליך בינוי ובנייה".
ליאון גם בירך בדבריו על קיומה של ועידת "האנשים של המדינה" בבנייני האומה בירשלים: "בירת ישראל שמחה בהגיעה לארח גם השנה את ועידת 'האנשים של המדינה'. אין בית יותר טבעי לוועידה החשובה הזו, מקבוצת 'ידיעות אחרונות', ואני בטוח שגם השנה, הוועידה הזו תהווה במה לשיח אמיתי, לבשורות חשובות, וכמו שאתם אוהבים, לכותרות משמעותיות".

"הכותרות הראשיות מלמדות עד כמה זו הייתה שנה של שני קצוות"


העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה, נשא דברים בפתח הוועידה - מיד אחרי מופע הפתיחה בביצועו של עידן רייכל: "אחרי שנתיים של ועידות בזום מול אולמות ריקים, לראות אתכם, המנויים והקוראים של 'ידיעות אחרונות' וגולשי ynet כאן איתנו, זה בהחלט מחזה מרגש", אמר ליבנה.
לדברי ליבנה, "מבט על הכותרות הראשיות של השנה החולפת מלמד אותנו עד כמה הייתה זו שנה של שני קצוות. כותרות אופטימיות על נתונים ישראלים שמצוטטים בכל העולם אודות יעילותו של החיסון, התחלפו לאחר כמה חודשים בדיווחים על גל הדבקה חדש, ותמונות של תורי ענק של מכוניות ואזרחים שמחכים לבדיקה.
3 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה נטע ליבנה
ועידה ועידת האנשים של המדינה נטע ליבנה
עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה פותח את ועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: עמית שאבי)
"החיבוק של הנשיא החדש שזה עתה הושבע בארצות הברית עם הגברת הראשונה, מול הריאיון הכעוס של הנשיא לשעבר, שפורסם לראשונה ב'ידיעות אחרונות'. תמונת הבור שנפער מחוץ לחומות כלא גלבוע, שהפכה לסמל הכישלון בבריחת האסירים, מול הכותרות שבישרו על לכידת כל המחבלים שברחו והשבתם אל מאחורי הסורגים. והדיווחים המודאגים על גורלם של בני הזוג שנעצרו באיסטנבול התחלפו בכותרות נרגשות על ביקורו ההיסטורי של נשיא מדינת ישראל בארמונו של ארדואן.
"ואם חשבנו שמגפה עולמית הביאה את כולנו אל הקצה, פרצה המלחמה באוקראינה, הפלישה הרוסית, ואיתה מראות שכבר לא האמנו שנראה, ומזכירים לאירופה ולעולם כולו תקופות שרצינו לשכוח. התמונות של צלמי העיתונות והדיווחים של הכתבים הבודדים שהעזו להיכנס לתוך קייב כדי לראות במו עיניהם ולתעד, בלי תיווך, בלי להישען על מידע שמפיצים בעלי אינטרסים, את המלחמה כפי שהיא באמת – הן מסמך חשוב מאין כמותו.


"'העיתון הוא הטיוטה הראשונה של ההיסטוריה', אמר לפני כמעט 60 שנים המוציא לאור של הוושינגטון פוסט. התמונות והכתבות שנשלחות מתוך קייב, תחת אש ממש, הן פיסות היסטוריה. ביומה הראשון של המלחמה פרסמנו בשער העיתון תמונה גדולה של בניין שהופגז בתוך קייב. זה צילום שהופיע על השער של רבים מהעיתונים בעולם באותו בוקר, ונראתה בו תושבת קייב בכניסה למה שהיה ביתה. באף אחד מהדיווחים לא היה שום פרט מזהה אודותיה.
"שבועיים לאחר מכן, מצאו את עצמם השליחים של 'ידיעות אחרונות' ו-ynet, העיתונאי רונן ברגמן והצלם זיו קורן, מול בניין אחר בקייב שהופגז בטיל רוסי. הם עמדו מול אישה, דיירת באותו הבניין. ניגשו אליה ושוחחו איתה, צילמו אותה וכתבו את סיפורה. שמה ילנה. היא ניסתה לחפש את דודתה, שהתגוררה איתה. וגם את הכלב שלהן. 'עיניה קרועות לרווחה', כתב ברגמן בדיווח שהעביר ארצה, 'ידיה עולות למעלה כמו מבקשות: שמישהו יחזיר לה את החיים שהיו לה עד הבוקר'. ברגמן וקורן, באומץ עילאי, ממשיכים בעבודתם בתוך קייב גם בעודנו יושבים כאן באולם.
"קדם להם רון בן ישי, חתן פרס ישראל לתקשורת, עיתונאי צעיר ונמרץ בן 79, שחזר לפני שבוע משליחות עיתונאית של שלושה שבועות בקייב. הוא הגיע לבירה רגע אחרי הדיווחים הראשונים על פלישה רוסית עתידית, ופשוט סירב לצאת ממנה. 'אני עושה את עבודתי', אמר בפשטות לאנשי המערכת שדאגו לשלומו בין הפגזים. הדיווח המצולם שהעביר ל-ynet בעודו עומד על גשר שהרוסים מפגיזים, ולידו צועד בבהלה טור ארוך של פליטים, היה רגע בלתי נשכח. עוד פיסת היסטוריה. בן ישי, לשמחתנו, יהיה כאן על הבמה ממש עוד מעט כדי לחלוק איתנו כמה מחוויותיו.
"בעידן הרשתות החברתיות, בעיצומה של מהפכת המידע ששוטפת את כולנו, בתקופה שבה נשיא אוקראינה פונה לעמו באמצעות סרטון שהוא מצלם בעצמו בטלפון הנייד ומעלה לטוויטר, אנחנו מקבלים הוכחה ניצחת שאין תחליף לעבודת עיתונות אמיתית. לנוכחות בשטח. גם במצב מלחמה, גם תחת אש".