ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס מלכא, יצא נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שכינה את המפגינים שחסמו כבישים, בין היתר במהלך "מחאת המילואימניקים", "אנרכיסטים". לדבריו, "אנרכיסטים זו ממש לא המילה הנכונה". בריאיון לאולפן ynet העריך מלכא כי המחאה רק תגדל: "אני חושב שהמסה הקריטית תגדל, גם יהיו מעשים בשבוע הקרוב. המחאה תעלה מדרגה".
סא"ל במיל' עמוס אונגר, לשעבר סגן מפקד חטיבה בשיריון, השתתף אף הוא בהפגנה המדוברת. בריאיון לאולפן ynet הזהיר: "אנחנו עומדים בפני שוקת שבורה - כל הציונות מגיעה לקיצה, היום צריך לצאת להגן עליה עוד פעם".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה
איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה
כינה את המפגינים "אנרכיסטים", אנשי המילואים משיבים: "זה לעג לרש"
(צילום: יואב דודקביץ')
- איתמר בן גביר קרא לך אנרכיסט. "תזכיר לי מי זה? זה שהוגשו נגדו 46 כתבי אישום, הורשע ב-8 עבירות, כולל תמיכה בארגון טרור? זה שתלה את תמונתו של גולדשטיין? זה לעג לרש. אנחנו אנרכיסטים?".
- נפגעת? "אני לא נעלב, כי אני לא אנכריסט. אם יהודי כמוהו אומר את מה שאומר זה כבוד. זה הולך להיות מאבק ארוך".
השניים נשאלו על הקריאות והחשש מהחרמה של שירות מילואים וקראו "לא לערב את הצבא הסדיר ולא לקרוא לאנשי מילואים לא להתייצב לשירות". האלוף במיל' מלכא ציין: "כאיש מודיעין אני יודע לאתר סימנים מעידים, ואני שומע הרבה מאוד אנשי מילואים שמערך המילואים נשען על התנדבות ולא רק על חוק השירות, בלי התנדבות אין גדודי מילואים, כל מי שהיה שם יודע מזה. צריך רק לקרוא את הסימנים".
אונגר ציין כי הוא אמנם כבר לא משרת במילואים, אך הוא חושש מהעתיד לבוא. "אני שומע את חבריי הצעירים יותר, ואת אנשי המילואים שלא יתפלאו אם חלילה זה יקרה ואחוזים רבים ביותר פשוט לא יגיעו, אלו שיגיעו לא ילחמו עם אותה מוטיבציה".