האלימות בכבישים נמשכת: נהג אוטובוס של חברת "סופרבוס" הותקף אמש (שני) בעפולה על ידי שבעה נערים בני 14-13, אחרי שהעיר להם על כך שהשתוללו. הוא נפגע בעינו מחפץ חד שזרקו לעברו, וכשפתח את המחיצה הותקף ביריקות וקללות ונזקק לטיפול רפואי. "פעם שנייה שאני מותקף על ידי נוסעים", סיפר נ'.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס של סופרבוס
אוטובוס של סופרבוס
נהג חברת "סופרבוס" העיר לנערים שהשתוללו, והותקף
הנערים עלו על קו 13 בעיר, סמוך לחצות, והחלו להשתולל. אחרי שהעיר להם כמה פעמים, ללא כל תגובה מצידם, הנהג עצר בתחנה הבאה ופנה אליהם, לפני שהותקף. בשלב זה הוא מטופל בשל חשש לסדק בידו, בעקבות פגיעה ממחיצת הנהג. "אני נהג למעלה מ-40 שנה, ורק בשנים האחרונות אני מתמודד עם מקרי אלימות", סיפר.
לדבריו, "אין כבר טעם לפנות למשטרה, הם לא עושים דבר. זו לא רק הפגיעה הפיזית, זאת ההשפלה, הסטירה הנפשית - יש לי נכדים בגיל של הילדים האלה. אנחנו, הנהגים והפקחים, תקועים כאן ולאף אחד ממקבלי ההחלטות לא אכפת. אנחנו בשר התותחים של כולם - זה ייגמר ברצח".
ראש ענף התחבורה בארגון "כוח לעובדים", איתי כהן, מסר: "מקרה חמור כזה, שבו נפגעת ראיית הנהג, לא יכול להיות מסומן כמעשה קונדס של ילדים משועממים בחופש. לפי הנתונים שברשותנו, 90% ממקרי התקיפה הללו נסגרים מ'חוסר עניין לציבור' או כ'סכסוך בין אזרחים'. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יעמוד במחויבות שלו לנושא ויאמץ את ההמלצות שהגשנו - אבטחה בקווים מועדים לפורענות, הגדרת הנהגים כעובדי ציבור והענשת התוקפים בהתאם".
מחברת סופרבוס נמסר כי "סופרבוס רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה ומגנה כל מקרה של אלימות כלפיי עובדיה וכלל עובדי ונוסעי התחבורה הציבורית. מדובר בתופעה חמורה המחייבת טיפול מיידי ועמוק. אנו תומכים ומלווים את הנהג באופן צמוד ופועלים מול כלל הגורמים הרלוונטיים וקוראים למשטרת ישראל להביא את התוקפים לדין במהירות האפשרית".

בריונות גם בכבישי באר שבע

בשתי תקריות נוספות של בריונות בכביש מהימים האחרונים, נעצרו שני תושבי חורה והפזורה הבדואית, בחשד כי אחד מהם רדף אחרי נהגת בבאר שבע ואיים עליה בסכין, והשני תקף נהג שהעיר לו בכביש בעיר. צפו בתיעוד המרדפים ממצלמת הרכב של הנהגת וממצלמות העירייה בנגן הווידאו.

אתמול נעצר גבר מחורה (33), בעקבות דיווח על חשוד שהתנהג בבריונות כלפי נהגת בכביש הסמוך ל"גראנד קניון" בעיר. לפי החשד, הוא רדף אחרי הנהגת, חסם את דרכה וניסה לפתוח את דלת רכבה, ואז איים בסכין עליה ועל אדם נוסף שנחלץ לעזרתה. הוא נמלט מהמקום, ולוחמי מג"ב שפעלו בעיר הצליחו לאתרו תוך זמן קצר, ומצאו ברכבו סכין - שעל פי החשד השתמש בה לאיים על השניים.
בתקרית השנייה, שאירעה בשבוע שעבר, נעצר תושב הפזורה בחשד כי רדף אחרי נהג שהעיר לו, חסם את דרכו בכביש ותקף ופצע אותו, תוך שהוא מכניס את ידיו דרך חלון רכבו. הנהג נמלט מהמקום, ואותר על ידי לוחמי מג"ב באמצעות סיוע מודיעיני במתחם "ביג" בעיר. שני החשודים נלקחו לחקירה בחשד לתקיפה ונהיגה מסכנת חיים.
מפקד מג"ב דרום, ניצב-משנה תומר אלדר, התייחס לשני המקרים: "לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז הדרום ימשיכו לפעול בנחישות ובכל הכוחות והאמצעים העומדים לרשותם, על מנת לטפל בתופעות בריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים. הפעילות הבלתי מתפשרת הובילה לאיתור ומעצר החשודים שיועמדו לדין".