חייל נפצע באורח קל הערב (חמישי) לאחר שנדרס בצומת עינבוס שבחווארה, דרומית לשכם. לוחמים פתחו באש לעבר הרכב הדורס ופצעו את הנהג באורח בינוני. בעקבות האירוע נחסמו הכניסות לחווארה משני הכיוונים. במערכת הביטחון עדיין בודקים אם מדובר בתאונה או בפיגוע.
מדובר צה"ל נמסר כי בשעה 18:20 כוח שביצע פטרול בחווארה זיהה רכב בעל לוחית זיהוי צהובה שנסע לעברו במהירות, ודרס את החייל - שנפצע ברגלו. הכוח פתח בירי של חמישה כדורים לעבר הנהג, שנפצע כאמור באורח בינוני. עוד נמסר כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
נסע במהירות לעבר הכוחות. הרכב המעורב בתקרית
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
הכוחות בזירת האירוע
ירי הלוחמים, שהתבצע על רקע המתיחות בגזרת שכם, אירע לאחר שאמש התקבל דיווח על ירי לעבר היישוב ברכה שבשומרון, וכן דיווח נוסף על ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לשכם. בשני המקרים לא היו נפגעים.
מוקדם יותר הודיע צה"ל כי בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור החטיבה המרחבית שומרון על-ידי סיירת גולני "לטובת חיזוק ההגנה במרחב". לפי צה"ל, "הכוחות יתוגברו למשך שבוע ובכפוף להערכת המצב, החל ממחר". התגבור יתמקד בצפון השומרון בעיקר בגזרת שכם, שהפכה בתקופה האחרונה למתוחה במיוחד, אך גם בגזרת ג'נין.
בתקופה האחרונה, ועל רקע הביקורת הישראלית על אוזלת היד של הרשות הפלסטינית והמעצרים התכופים של צה"ל כחלק ממבצע "שובר גלים", התרחשו לא אחת חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים - כולל מחבלים שירו לעבר עמדות צבאיות. לכך התווספה לאחרונה גם המתיחות הפנימית ברשות הפלסטינית, שכללה עימותים קשים בין מפגינים למנגנונים של הרשות, אחרי מעצרו של מבוקש חמאס מוסעב אשתייה. הפיצול הפנים-פלסטיני התחדד עם מעצרו, ובחמאס זעמו על מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. דובר מטעם חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "הרשות הפלסטינית הציבה עצמה כסוכן שפועל מטעם הכיבוש נגד העם הפלסטיני".
העימותים הללו הסתיימו אמנם בפיוס מסוים ובהודעה משותפת לפלגים, אך בישראל מצפים מהרשות הפלסטינית לפעול כדי למנוע את המשך הדומיננטיות של ארגוני הטרור באזורי שכם וג'נין.
בתקופה האחרונה העלו בכירי מערכת הביטחון שוב ושוב את חולשת הרשות הפלסטינית, שלא מצליחה למנוע את עליית ארגוני הטרור באזורים שונים בגדה המערבית. ההערכות הן שבמקומות שבהן הרשות הפלסטינית חלשה אין ואקום - שכן השפעת ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד האסלאמי וחמאס, עולה. עם זאת, העבודה מול המנגנונים הפלסטיניים נמשכת והתיאום הביטחוני נשמר, אך צה"ל פועל שוב ושוב במקומות שבהם הפלסטינים היו אמורים לטפל.
עוד קודם לכן, שר הביטחון בני גנץ הודיע כי אם השקט מרצועת עזה יישמר - מכסת התרי העבודה והמסחר לפלסטינים ברצועת עזה תעלה ב-1,500 אחרי ראש השנה. במשרד הביטחון אמרו כי בכך עולה מספר האישורים ל-17,000 בסך הכול, אך הגדלת האישורים תתבצע בהתאם להערכת מצב. "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית", מסרו במשרד, שם מתכננים להגדיל את מכסת האישורים ל-20 אלף.