סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת הערב (יום ה') כי לתביעה בפריז הוגשה תלונה נגד אזרח צרפתי-ישראלי המשרת כחייל בצה"ל, ובה נטען כי היה מעורב בהתעללות בפלסטינים בעזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל".
לפי הדיווח, את התלונה הגישו שלושה ארגונים צרפתיים – "התאחדות הפלסטינים של צרפת", ארגון "צדק וזכויות ללא גבולות" ו"תנועת 30 במרץ". בתלונה הם טוענים כי החייל היה מעורב בעינויים במסגרת "מתקפה צבאית בעלת מאפיינים של ג'נוסייד (רצח עם)".
2 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל בקרב בסג'עייה בלב רצועת עזה
לוחמי צה"ל בקרב בסג'עייה בלב רצועת עזה
פלסטינים שנעצרו בעזה מובלים לחקירה, במהלך המלחמה
(צילום: גיל יוחנן)
לדברי הארגונים, תלונתם מבוססת על סרטון וידאו שצולם לכאורה על-ידי אותו אזרח צרפתי-ישראלי, וששותף בפברואר ברשתות החברתיות על-ידי אדם הקרוב אליו. בסרטון נראים עצירים פלסטינים, ואחד מהם מתועד כשידיו קשורות מאחורי גבו. "הם עינו אותו כדי לגרום לו לדבר, ראית את הגב שלו?", נשמע לדבריהם החייל אומר.
בסרטון נראים עצירים פלסטינים אחרים יושבים בעיניים קשורות, והחייל הצרפתי-ישראלי נשמע לכאורה אומר: "סתמו ת'פה, חבורה של זונות. שמחתם ב-7 באוקטובר, יא בני זונות".
2 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
חיילי צה"ל בודקים פלסטינים שנעצרו ברצועה. למצולמים אין קשר לנאמר
בתלונתם דורשים הארגונים מהתביעה הצרפתית לפתוח בחקירה. עורך דינם, ז'יל דבר, אמר כי הוא סבור שיש בסיס מוצק דיו להגשת התלונה. "אנחנו דורשים לדעת אם האזרח הצרפתי הזה, שתועד במדים ישראליים, ביצע או לא ביצע פשעי התעללות, כמבצע ראשי או כשותף", אמר דבר. לדברי עורך הדין, "היעדר תגובה מצד התביעה תהיה בגדר בעיה חמורה".