ללא מצפון: בשרון רגילים לגניבות רכבים ורכוש מבתים, אך שלשום (רביעי) תושבי שכונת פסגות אפק בראש העין נחשפו לתופעה חדשה - ומטרידה. אלמונים תועדו במצלמות האבטחה נכנסים ללובי של בניינים וגונבים דפיברילטורים (מפעמים), שנועדו להצלת חיים. המשטרה פתחה בחקירה. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה.
יותם, המתגורר במתחם בן ארבעה בניינים חדשים, סיפר כי מוקדם יותר השבוע בשעות אחר הצהריים והערב נכנסו החשודים למקום וגנבו מפעמים שהדיירים רכשו מכספם, והוצבו בארונות בלובי. "להערכתי הם גנבו עשרות מפעמים", אמר. לדבריו, ההחלטה לקנות דפיברילטור לבניין התקבלה לפני מספר שנים, אז אחד הדיירים בבניין מת מהתקף לב.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מגניבת הדיפורילטורים
תיעוד מגניבת הדיפורילטורים
תיעוד מגניבת הדפיברילטורים
2 צפייה בגלריה
אחד החשודים בגניבת הדפיברילטורים
אחד החשודים בגניבת הדפיברילטורים
"רואים את פניו בבירור". המשטרה פתחה בחקירה
שלשום, לדברי יותם, המפעם נגנב. "נראה שהגנבים תכננו הכול מראש", סיפר, "הם יודעים היכן יש מפעם, נכנסים ללובי, ומשתדלים להסתיר את הפנים. הם מחכים שמישהו ייצא מהבניין - ואז נכנסים אליו או שהם מצליחים לפתוח את דלת הכניסה". הוא הוסיף כי כדי להסתיר את מעשיהם, אם יש עוברים ושבים במקום, "הם מסתובבים בתמימות בלובי. כאשר הוא ריק הם פשוט ניגשים לארון וגונבים את המפעם".
הדיירים בבניין שגילו את הגניבה וצפו בצילומי מצלמת האבטחה החלו לגלות עירנות: "אחד הדיירים ראה את החשודים עוזבים עם רכב, הזעיק את המשטרה והם החלו בסריקות כדי לאתר את הגנבים, שנמלטו". הדייר שהבחין בחשודים הצליח לרשום את מספר הרכב, והעביר אותו למשטרה.
בבדיקה שעשו הדיירים הם גילו שמדובר בתופעה רחבה, וכי ישנם בניינים נוספים מהם נגנבו הדפיברילטורים. "המפעמים נועדו להצלת חיים. מעבר לכך כל מפעם עולה בין 3,000 ל-5,000 שקלים בגלל הייעוד של המכשיר וסוג המתכת היקרה שיש בו. הנזק הכלכלי הוא עצום אבל מה שחשוב שאם חס וחלילה מישהו יתמוטט יתברר שבגלל שהמפעם נגנב אין אפשרות להציל את חייו", אמרו. "נקווה שהמשטרה תאתר את הגנבים, שאת פניו של אחד מהם רואים בבירור בצילומים".