1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חשד להזנחה והתעללות קשה בשני פעוטות - בן שלוש ובת ארבע - בפתח תקווה. ל-ynet נודע כי הפעוטות נמצאו ברחוב, ערומים כמעט לחלוטין, מכוסים בצואה. בביתם התגלתה הזנחה קשה.
החקירה החלה בעקבות דיווח בתחנת משטרת פתח תקווה על שני פעוטות המשוטטים לבד ברחוב. השוטרים שהגיעו למקום הזדעזעו לראות כי הילדים מוזנחים מאוד, לא לבושים היטב למרות הקור, מלוכלכים והפעוט מכניס צואה לפיו.
השוטרים החלו לחפש את הוריהם. כשהגיעו לדירה נתקלו בהזנחה קשה מאוד של הדירה, שבה הייתה צואה מרוחה על הקירות והמיטות ובחלקים נוספים של הדירה. בנוסף איתרו השוטרים סמים וכלים לעישון סמים. בדירה איתרו השוטרים גבר בן 33. הוא טען כי איננו אביהם של הילדים, וכי ישן ולא ידע שהאם, בת 31, יצאה מהבית.
השוטרים הזעיקו למקום עובדת סוציאלית אשר הורתה על העברת הפעוטות לקרובת משפחה של האם. האם והגבר שהיה בדירה נעצרו בחשד להתעללות פיזית ונפשית ובהזנחה של הפעוטות. בית משפט האריך את מעצרם של האם והגבר בשלושה ימים.
בחקירה התברר שזו לא הפעם הראשונה שבה נמצאו הפעוטות מוזנחים וכי המשפחה מוכרת לשירותי הרווחה. גורם המעורה בפרשה אמר: "מדובר במקרה מזעזע וחמור. לא ברור היכן שירותי הרווחה היו, ואיך טיפלו בילדים חסרי ישע שהגיעו עד למצב הזה".
מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות הטיפול שניתן למשפחה על ידי אגף הרווחה בעירייה, אך נציין כי המקרה מלווה באופן הדוק וקבוע על ידי עובדת סוציאלית משפחה ועובדת סוציאלית לחוק הנוער. ניתן לציין כי בחודשים האחרונים מתקיים מעקב צמוד תוך ניסיון ליצור שיתוף פעולה עם האם ולבנות תכנית טיפול מותאמת. בוצעו פעולות רבות על מנת לגייס את האם לשיתוף פעולה, ואף בוצעה היערכות לקראת קיום ועדה מקצועית מטעם משרד הרווחה אשר תפקידה להמליץ על דרכי טיפול אופרטיביות. מטבע הדברים, שיתוף הפעולה עם המשפחה הוא הכרחי להמשך הטיפול ובכל מקרה העירייה תמשיך ללוות את המשפחה ולעשות ככל הניתן כדי שהילדים יקבלו את ההגנה הראויה".