צעירה בת 26 נורתה למוות בטקסס על-ידי בן הזוג שלה, שהתנגד להפלה שעברה. הרולד תומפסון (22) ירה בגבריאלה גונזלס (26) במהלך ויכוח בחניון בדאלאס. הוא נעצר ומואשם ברצח.
מספטמבר 2021 אוסרת טקסס על הפלות אחרי השבוע השישי להריון. מהשנה שעברה, כשבית המשפט העליון בארה"ב ביטל את פסק הדין ההיסטורי "רו נגד ווייד" מ-1973, הפלות בטקסס אסורות בכל מצב - אלא אם נשקפת סכנה לחיי האם.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב טקסס רצח את חברתו בגלל שעברה הפלה
ארה"ב טקסס רצח את חברתו בגלל שעברה הפלה
גונזלס ותומפסון. הואשם בתקיפה לפני הרצח
בהצהרת המשטרה בטקסס נמסר כי יום לפני הרצח גונזלס חזרה מקולורדו, שם עברה הפלה. המשטרה מסרה כי תומפסון "לא רצה שהיא תעבור הפלה, ההערכה היא שהוא אביו של העובר".
בתיעוד ממצלמות האבטחה בחניון ברביעי בבוקר נראה תומפסון מנסה לחנוק את גונזלס, שהודפת אותו. השניים ממשיכים ללכת, עד שתומפסון שולף אקדח ויורה בגונזלס בראשה. אחרי שחברתו נופלת על הקרקע, תומפסון יורה בה כמה פעמים נוספות.
2 צפייה בגלריה
מפגינות ב אוסטין בירת טקסס נגד חוק שאוסר שם הפלה הפלות מלאכותיות ארה"ב תמונת ארכיון 2 באוקטובר
מפגינות ב אוסטין בירת טקסס נגד חוק שאוסר שם הפלה הפלות מלאכותיות ארה"ב תמונת ארכיון 2 באוקטובר
הפגנה נגד איסור ההפלות בטקסס
(צילום: AFP)
אחותה של גונזלס הייתה בקרבת החניון בדאלאס בזמן הרצח. היא הסיעה את בן הזוג שלה לעבודה, ושמעה את הירי. "כששמעתי יריות, מיד ידעתי שזו היא", סיפרה האחות.
בחודש מרץ הואשם תומפסון בתקיפת אישה. אמנם אין אישור רשמי לכך שמדובר בגונזלס, אך אותה אישה סיפרה שתומפסון "היכה אותה כמה פעמים לאורך כל תקופת ההיכרות שלהם", ותומפסון אמר שהאישה בהריון עם הילד שלו. "האישה מסרה שהיא מפחדת מהחשוד בגלל שהוא איים לפגוע במשפחתה ובילדיה", ציינה המשטרה. לגונזלס בת ה-26 היו שלושה ילדים קטנים.