לביא נאור ובנו יניב, תושבי קריית אתא ונכים 100%, הותקפו היום (חמישי) ברחוב דרך חיפה בעיר על ידי שליח רכוב על אופנוע - ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. "אין לנו שום מושג למה רוכב האופנוע תקף אותנו בצורה כל כך אכזרית", מספרים השניים, "לא היה לנו שום עימות איתו בכביש, לא היו חילופי דברים. נסענו לאכול צהריים ובדרך חזרה הביתה הוא תקף אותנו באגרופים בזמן שעצרנו ברמזור אדום".
2 צפייה בגלריה
יניב ולביא נאור
יניב ולביא נאור
יניב ולביא נאור
האב לביא היה ממובילי מאבק הנכים בישראל במשך מספר שנים, וניהל את מערך ההסברה והדוברות של מטה המאבק. כעת הוא שוכב חבול בפניו ברמב"ם וסמוך אליו נמצא בנו. "עצרתי בצומת ומשמאלי נעצר רוכב אופנוע", משחזר לביא. "החלון שלי היה חצי פתוח, והוא השמיע קולות עם האופנוע. סגרתי את החלון. הרמזור התחלף לירוק והתחלתי בנסיעה כדי להתרחק ממנו ולא לפגוש אותו, אבל לצערי כעבור כ-50 עד 100 מטר היה עוד רמזור אדום ונאלצתי לעצור".
אז, לדבריו, אירעה התקיפה: "החשוד חסם את המכונית שלנו עם האופנוע. הוא ירד לעברי, פתח את דלת הנהג ונתן לי סטירה חזקה על הפנים. יצאתי מהמכונית כדי לצלם אותו ואת האופנוע ואז הוא נותן לי אגרוף לפנים. יותר אני לא זוכר כלום. נפלתי על הרצפה. הבן שלי סיפר לי שהוא יצא מהמכונית ואמר לו, 'מה אתה עושה, אבא שלי נכה בכל הגוף'. הוא פירק גם אותו במכות".
במשטרה ציינו כי החשוד בתקיפה, תושב עכו בן 29, נעצר בחשד כי תקף את האב ובנו "על רקע ויכוח בכביש". "מתחקור ראשוני של האירוע בשטח עלה כי על רקע ויכוח בכביש, התפתח ויכוח בין נהג רכב לרוכב הקטנוע במסגרתו נהג הרכב ובנו הותקפו על ידי החשוד ופונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצעו".
2 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפת לביא ויניב נאור
החשוד בתקיפת לביא ויניב נאור
החשוד בתקיפה. רוכב אופנוע בן 29 מעכו
(צילום: לביא נאור)
צוות מד"א טיפל בלביא ויניב נאור והעביר אותם אל בית החולים. שוטרי תחנת זבולון שהגיעו אל הזירה מצאו שם את החשוד. "כואב לנו בכל הגוף", מספר האב, "אני הובלתי את המאבק למען הנכים, שהמדינה תדאג לנכים ולא תשכח אותם מאחור. אני בהלם ממה שהחשוד הזה עשה לנו, מכל האלימות שיש בכבישים וברחובות. זה לא צריך להיות כך".
רוכב הקטנוע נחקר, וטען כי העימות החל לאחר שלביא גרם לו נזק לאופנוע במהלך הנהיגה. לביא נאור מכחיש, וטען כי לא התנהל כל ויכוח וכי החשוד זרק את האופנוע בצומת לפני שהגיע אל מכוניתם כדי לתקוף אותם. בכוונת המשטרה לבקש מחר להאריך את מעצרו של החשוד בבית המשפט השלום בקריות. "משטרת ישראל מגלה אפס סובלנות לעבירות בריונות ואלימות מכל סוג שהוא המופנות כנגד אזרחים ופועלת במהירות ונחישות כנגד כל גילויי האלימות במטרה להביא את אותם עבריינים לדין", אומרים במרחב אשר במשטרה.