שידור ישיר ממליאת הכנסת. צילום: ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם במליאת הכנסת אחר הצהריים (שני), במסגרת דיונים לקראת הצבעות אי-אמון נגד ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו. בפתח נאומו אמר לפיד: "יש שאלה אחת שהממשלה החדשה לא מוכנה לענות עליה: מי ישלם? מי ישלם את המחיר של כל מה שהם מעוללים עכשיו למדינת ישראל? כשתפרוץ פה אינתיפאדה בגלל שבן גביר הוא רודף פרסום חסר אחריות, מי ישלם? מי ישלם בחייו?". מרגע שהחל לנאום קטעו אותו חברי כנסת מהליכוד, ובראשם השר לשעבר דוד אמסלם, ברקע המתקפה שלו על נתניהו.

3 צפייה בגלריה
דיון במליאת הכנסת
דיון במליאת הכנסת
עימות במליאה בין לפיד לאמסלם
(צילום: אוהד צויגנברג)
"עשית סיבוב על מדינת ישראל. אתה תשלם", צעק לו אמסלם, "יא צבוע. תשרת כמו בן אדם, תשרת כמו בן אדם בצה"ל. תעשה שבוע מילואים, שים איזה אפוד לרבע שעה". אמסלם, נזכיר, חבר בקואליציה שבה גם חברי כנסת או שרים שלא שירתו בצה"ל. הצעות אי-האמון שהגישו סיעות יש עתיד, המחנה הממלכתי וישראל ביתנו נדחו - ולא עברו במליאת הכנסת.
לפיד המשיך לנאום חרף ההפרעות והוסיף: "מי ישלם את המחיר של ממשלה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שכולם עושים עליו סיבובים? אתם יודעים את התשובה, אתם יודעים מי ישלם. אלה שתמיד משלמים. הפרייארים. השאלה היחידה שנותרה היא, מה יקרה כשהם כבר לא יהיו מסוגלים יותר לשלם על הכול".

3 צפייה בגלריה
טלי גוטליב במליאה
טלי גוטליב במליאה
טלי גוטליב במליאה, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי במליאת הכנסת
אחמד טיבי במליאת הכנסת
"לא יודע מי יותר גרוע - עבאס או גוטליב". טיבי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי לפיד עלה לנאום יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שפנה לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת. במהלך נאומו עבר מעברית לערבית - ומאותו רגע החלה להתרוצץ ברחבי המליאה חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד. "מה הוא אומר?", צעקה במחאה על כך שעבאס דיבר בערבית. היא המשיכה להתהלך במליאה ותהתה: "אולי הוא מקלל".
סגן יו"ר הכנסת התורן, ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, ניסה להרגיע אותה והציע לה: "צאי לחמש דקות. תשתי קפה". לאחר יו"ר רע"מ, עלה לנאום יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, שאמר: "האמת היא שאני לא יודע מי יותר גרוע מנסור עבאס או טלי גוטליב". גוטליב לא נותרה חייבת וצעקה לו: "בושה שאתה פה, הולך לבקר את המשפחה של יונס המחבל (כרים יונס - המחבל שרצח את רב"ט אברהם ברומברג וששוחרר מהכלא אחרי 40 שנה - ס.ח)".
חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר בדיון: "המחויבות שלנו היא לערכים ולכן נתמוך בחוקים כמו תקנות יו"ש וחוק האזרחות. לא נלך בדרך של ביבי ואנשיו. אלה שתומכים במירי רגב ובנתניהו אין להם שום קשר לתנועה הלאומית או לערכים של ראש בית"ר. זו חבורה של פופוליסטיים שמקדשים שלטון בכל מחיר".
מנגד, שר החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה יואב קיש התייחס לאמירה של שר הביטחון לשעבר בני גנץ, שאמר שנתניהו יהיה אחראי למלחמת אזרחים, ותקף: "הוא קרא בצורה פומבית למרד, לא פחות. אני קורא לו מפה לחזור בו מיידית מדבריו, ולנהל דיון ענייני ומעמיק בכנסת ישראל - שהיא הבית לוויכוחים האלו".