משרד החינוך מקדם חזרה מלאה לשגרה במערכת החינוך בבתי הספר באזורים ירוקים, במקומות שבהם אין הגבלות משמעותיות של פיקוד העורף. שר החינוך יואב קיש אמר כי בהנחה שלא תהיה החמרה במצב, תחזור מערכת החינוך לשגרה החל מיום ראשון הקרוב באזורים הירוקים.
2 צפייה בגלריה
בית החינוך עמוס עוז בתל אביב
בית החינוך עמוס עוז בתל אביב
בית החינוך עמוס עוז בתל אביב. חזרה לשגרה
(צילום: לירון לייבו)
קיש ציין, כי במסגרת זו יחזרו גני הילדים לשבוע לימודים של שישה ימים ותבוטל האפשרות שניתנה להם לפעול חמישה ימים בשבוע. בהקשר זה אמר כי התקבלו תלונות שהיו גננות שניצלו את האפשרות שניתנה ולקחו יום חופש נוסף.
לדבריו, פיקוד העורף צפוי להודיע על החזרת רשויות בהן תל אביב ורמת גן לאזור הירוק, אך אם ראשי הרשויות יבקשו יום או יומיים להתארגנויות הוא יאפשר זאת.
"בכוונתי ללכת למהלך משמעותי של חזרה ושגרה וזה כולל עובדי הוראה", אמר קיש, "המסר שלנו הוא להניע את הגלגל ואני מודע לכך שיהיו מקומות שזה קצת מורכב ואנחנו בהחלט נלחץ לכיוון". מתחילת המלחמה הנהיג קיש מדיניות של גמישות ואוטונומיה לראשי הרשויות המקומיות ואיפשר להם להחליט האם לפתוח את מוסדות החינוך ובאיזה אופן גם כאשר נקבע על ידי פיקוד העורף שרשויות מסוימות הן ירוקות.
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
2 צפייה בגלריה
בני הנוער מנופי הבשור בשגרה החדשה בים המלח
בני הנוער מנופי הבשור בשגרה החדשה בים המלח
בני הנוער מנופי הבשור בשגרה החדשה בים המלח
(באדיבות מועצת אשכול)
רשויות רבות בחרו להחמיר והמשיכו לקיים למידה חלקית תחת מגבלות שנקבעו לאזורים צהובים בהם ניתן לקיים פעילות חינוכית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות. קיש אומר שהמהלך יתבצע יחד עם ראשי הרשויות יד ביד וציין כי הבקשה לחזור לשגרה הגיעה גם מצד תלמידים והורים. "אני בשיח עם הרשויות כל הזמן", אמר.
לדבריו, עד כה התקבלו 1,500 פניות מאנשי חינוך שהביעו נכונות לעבור ללמד במרכזי המפונים באילת ובים המלח ומתוכם נקלטו 150. לדבריו, מורים וגננות נוספים ישובצו במרכזים שנפתחו בתל אביב ובמקומות נוספים בהם חסרים אנשי חינוך.