3 צפייה בגלריה
הזירה בשכונת רוממה, חיפה
הזירה בשכונת רוממה, חיפה
הזירה בשכונת רוממה שבחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
פגע וברח ב"חג האופניים": המשטרה עצרה תושב רמלה בחשד שפגע בילד בן 6 שרכב אתמול (רביעי) על אופניו במהלך יום הכיפורים, וברח מהמקום. הילד נפצע באורח קל עד בינוני, ופונה לבית החולים אסף הרופא. השוטרים אספו ראיות מהזירה, איתרו את הרכב הפוגע ועצרו בביתו את הנהג החשוד, בשנות העשרים לחייו.
גם בשכונת רוממה שבחיפה התרחש אירוע חריג בכיפור. נהג מכונית פרטית בן 86 מחיפה נסע במהירות ברחוב הפלמ"ח. תושבים סיפרו לשוטרים כי הנהג סיכן ילדים שרכבו על אופניים וקורקינטים. הם אמרו שהזהירו אותו וביקשו שיאט את מהירות הנסיעה.
חרף זאת, לטענת התושבים הוא האיץ וכמעט דרס ילדה שרכבה על אופניה בכיכר שבצומת הרחובות פלמ"ח-הצלפים. אחד התושבים דרש מהנהג לעצור כאשר הוא עומד בחזית המכונית ובתגובה החל הנהג בנסיעה ופגע באיש שנפל על הכביש. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א טיפל בו ופינה אותו במצב קל לבית החולים כרמל. אחד התושבים שלף את המפתח ממכוניתו של הנהג כדי למנוע ממנו לעזוב את המקום, ובתגובה ננשך על ידי הנהג.

3 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בכביש 2
יום הכיפורים בכביש 2
כביש 2 ריק בכיפור
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בתל אביב
יום הכיפורים בתל אביב
תל אביב ביום הכיפורים
(צילום: מוטי קמחי)
אחד מתושבי שכונת רוממה שהיה במקום התאונה אמר ל-ynet: "המחדל הכי גדול הוא שהמשטרה הגיעה למקום ופשוט החליטה לשחרר את הנהג. מול העיניים שלי הוא דרס את הבחור המסכן שרק ביקש שיאט והמשטרה במקום לעכב אותו פשוט החזירה לו את המפתח. הקצין שהיה במקום אמר שאין מה לעכב אותו. הוא שחרר פצצה מתקתקת לכביש בחזרה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע בחיפה: "עם קבלת הדיווח הגיעו למקום ניידות משטרה. מבדיקה ראשונית עלה כי אנשים רבים חסמו את הרכב ואף נתלו עליו, וככל הנראה בעת שהנהג ניסה לנסוע מהמקום, הוא פגע באורח קל באחד מהם. בתום בחינה מעמיקה של האירוע וגביית עדויות מהנוכחים במקום, הוחלט לשחרר את הנהג והוא זומן לחקירה. נסיבות האירוע נבדקות".
בסך הכול, החובשים והפרמדיקים של מד"א הוזנקו להעניק טיפול רפואי ל-2,741 בני אדם ברחבי הארץ, מתוכם 1,920 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים. 268 מהם התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום.
שלושה נפצעו קשה בתאונות דרכים במהלך כיפור - הולך רגל בן 33 נפגע מרכב באורח קשה בכביש 4 סמוך למחלף אלוף שדה, רוכב אופנוע בן 19 נפגע באורח קשה בטירה וגבר בן 19 נפגע קשה בתאונת דרכים בחניון סמוך ליער גדות. בנוסף טופלו עוד 24 פצועים בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם 5 שמצבם מוגדר בינוני ו-19 שנפצעו קל.
285 בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 6 בינוני ו-279 קל. צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 133 יולדות לבתי החולים. יולדת אחת מתוכן יולדה על ידי צוותי מד"א בירושלים.
פורסם לראשונה: 21:26, 05.10.22