א' חגג לאחרונה את יום הולדתו החמישי ויש לו משאלה: שתימצא עבורו משפחה חמה ואוהבת ובית יציב - מה שמעולם לא היה לו. לפני חודשים ארוכים הוצא הילד מביתו ומאז לא נמצאה עבורו משפחת אומנה.
בינתיים הוא מתגורר בבית סבתו, אך למרות אהבתה הרבה אליו היא אינה יכולה למלא את מלוא צרכיו הטיפוליים ולכן מבקשת עזרה במציאת משפחה עבורו. א' הוא אחד מארבעה ילדים עם צרכים מיוחדים מאזור הצפון שממתינים חודשים ארוכים למשפחת אומנה. כולם הוצאו מבתיהם בגלל הזנחה, התעללות או נטישת הוריהם.
2 צפייה בגלריה
א וד המחפשים משפחה חמה
א וד המחפשים משפחה חמה
ילד חברותי שזקוק להכוונה. א'
בעמותת "מטב", שמלווה את הילדים, מספרים כי א' הוא ילד חייכן וסקרן שמאובחן עם מוגבלות שכלית ועיכוב התפתחותי רב-תחומי. "הוא ילד אנרגטי שאוהב להסתובב בחוץ ובמרחב אך אינו מבחין בסכנה, ולכן זקוק להשגחה צמודה ולמשפחה בעלת אנרגיות לריצות ולטיפוס על סולמות בגני משחקים", מסבירים בעמותה. "מדובר בילד חברותי, שזקוק לתיווך ולהכוונה בפעולות היומיום ובתקשורת עם אחרים".
ילד נוסף שזקוק למשפחה הוא ד', בן שבע שהוצא מביתו עקב אירוע אלימות קשה. בעמותה מספרים: "מדובר בילד מתוק, חייכן, מלא קסם, תקשורתי מאוד, יוצר קשר ושיח עם כולם. הוא זקוק לאישור תמידי לכך שאוהבים אותו. יש לו מוטיבציה ללמידה וסקרנות טבעית, והוא עצמאי ברוב פעולות היומיום. הוא זקוק למשפחה תומכת ומכילה עם אורך רוח וסבלנות, ויודע להחזיר אהבה בכמויות". לילד נוסף, בן 4 וחצי, יש לקויות שפתיות ולילדה בת 6 יש מוגבלות שכלית קלה.
2 צפייה בגלריה
א וד המחפשים משפחה חמה
א וד המחפשים משפחה חמה
הוצא מהבית בעקבות אירוע אלימות קשה. ד'
אירית חן, מנהלת תחום אומנה לילדים עם מוגבלות במשרד הרווחה והביטחון החברתי: "ילדים עם מוגבלות זכאים לגדול במשפחה חמה ומטפחת כמו כל ילד. לצערנו יש מצבים שבהם לא מתאפשר המשך שהותם בבית ובמקרים כאלו משפחות אומנה הן האופציה המועדפת". לדבריה, "משפחות אומנה שלקחו על עצמן גידול ילדים על הרצף האוטיסטי או עם מוגבלות התפתחותית מדווחות על תחושות סיפוק והעצמה".
נורית גרינוולד, מנהלת השירות לאומנה במטב, אמרה כי "משפחות שיימצאו מתאימות יקבלו תמיכה וליווי לאורך כל הדרך כולל הדרכה כיצד להעניק לילדים אהבה, ביטחון, חינוך ויציבות".
הקריטריונים להורים המועמדים למשפחת אומנה: עד גיל 56, בעלי השכלה תיכונית, לפחות הכנסה אחת קבועה, בריאות תקינה וללא עבר פלילי.
אנשים המעוניינים מתבקשים להתקשר לטלפון 04-6591852 או ליצור קשר דרך האתר.