הרשות לחקירה בטיחותית בתעופה במשרד התחבורה קראה לציבור בצהריים (ראשון) להעביר לידיה צילומים של התרסקות המטוס הקל הקטלנית אתמול בכביש 60, סמוך למחלף שוקת. "עדים לתאונה המחזיקים בצילומים של המטוס במהלך ההתרסקות, באמצעות מצלמת הרכב או בכל מצלמה אחרת, מתבקשים להעבירם לרשות לחקירה בטיחותית בתעופה", נמסר.
מדובר בפנייה חריגה מצד הרשות לציבור, שביקשה את התיעודים לטובת "החקירה המנוהלת על ידי הרשות, לצורך הבנת הסיבות לתאונה ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד". עוד נמסר כי "המידע שיימסר יהיה חסוי וישמש לצרכי החקירה הבטיחותית בלבד".
1 צפייה בגלריה
רוני ולילך שושן
רוני ולילך שושן
רוני ולילך שושן וזירת ההתרסקות
( צילום: בראל אפרים)
בהתרסקות המטוס הקל נהרגו אתמול רוני ולילך שושן, תושבי להבים. רוני שושן בן ה-55 היה בכיר לשעבר בחברת כימיקלים לישראל (כיל) וכיום בעלי חברה בפארק ההייטק בלהבים. אשתו לילך בת ה-51 הייתה סמנכ"לית הכספים של הקיבוצים דביר ולהב. השניים הותירו אחריהם שלושה ילדים בני 17, 20 ו-23.
המטוס שהתרסק הוא אווירון זעיר מימדים, אולטראלייט, שטס בגבהים נמוכים ממטוסי תעופה קלה ומשקלו לרוב קטן יותר. דיווח על ההתרסקות הועבר לחוקר הראשי במשרד התחבורה ולרשות שדות התעופה.
מהרשות נמסר כי את המידע ניתן להעביר במייל: toledanok@mot.gov.il; או בוואטסאפ לטלפונים: 050-6212526, 050-6212435.

יוסי ניסן, חברם של ההרוגים, סיפר היום לאולפן ynet כי "זה אסון נורא שנפל עלינו בקהילת להבים. אנחנו לא יודעים איך לעכל את הסיפור הזה. הלב מחסיר פעימה, לראות את הילדים מפורקים ואת המשפחה, כואב הלב. כל היישוב בהלם מוחלט". יעקב כחלון, שעבד עם רוני, אמר: "זה הלם מוחלט, אסון ממש גדול שנפל על כל הקהילה שלנו. כולנו בהלם".
ראש מועצת עומר וחברם של רוני ולילך, פיני בדש, אמר בריאיון ל-radio ynet כי "הם יצאו לים המלח לטיסת בוקר. כשהם נחתו הם עוד היו בחיים והשוטרים שהגיעו מיד עוד שמעו את לילך מדברת, אבל המטוס התלקח בשניות". בדש הוסיף: "הם היו לכודים, לא היה שום סיכוי. לילך לא הייתה אמורה לטוס איתו, זו כנראה הייתה הטיסה הראשונה שלה איתו".