שני נהגי הרכבת הקלה בירושלים הותקפו פיזית ומילולית ביום חמישי האחרון על ידי צעירים יהודים ליד התחנה המרכזית בעיר בקללות ודחיפות. לטענתם, מדובר בתופעה נרחבת שלא זוכה למענה מהמשטרה, והנערים התוקפים אף מעלים סרטונים לטיקטוק - כפי שעשו לא פעם צעירים ערבים נגד חרדים - ומאיימים על כל עובד ערבי שעובר באזור התחנה בימי חמישי בשעות הערב כדבר שבשגרה.
א', נהג הרכבת הקלה, סיפר ל-ynet על האירוע: "עמדתי בסמוך לתחנה כדי להכווין נהגים לכניסה לרציפים. דיברתי בטלפון עם נהג אחר וחיכינו לרכבת שתגיע ליד הרמזורים. עברו שלושה בחורים, הסתכלו עלינו ואחד מהם עשה לנו תנועה מגונה. הם התחילו לקלל אותנו. חבר שלי שאל אותם 'למה אתם מקללים? אני עובד פה ברכבת בשביל כולם'. הם הלכו ואחרי עשרים דקות הגיעו 20 נערים בריצה לכיווננו, עם גרזנים, גז פלפל ואגרופנים".
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה נוסעת ברחובות ירושלים
הרכבת הקלה נוסעת ברחובות ירושלים
"הצבענו לשוטרים על החשודים והם לא עשו דבר". הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
עומסים כבדים ברכבת הקלה בירושלים בצל נגיף הקורונה
עומסים כבדים ברכבת הקלה בירושלים בצל נגיף הקורונה
"לא מגיע לנו היחס הזה". רציפי הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
הוא שחזר את רגעי האימה: "הם הקיפו אותנו, התחילו לדחוף אותנו, איימו עלינו וקיללו ערבים ואותנו. עליתי במירס מול חדר הבקרה שיעזרו לנו, הם אמרו לי שישלחו מאבטחים. אחרי כמה שניות ראיתי צוות יס"מ שעברו ליד, וקראתי להם מהר. היס"מ הגיע ואז ספגנו רק דחיפות. אם הם לא היו מגיעים זה היה נגמר רע מאוד בשבילנו".
"כל השבוע תקפו עובדים ערבים, גם מי שעובד בהסברה של הרכבת או בכל תפקיד אחר באזור. הם באו מראש עם פלאפונים לצלם אותנו. לפני יומיים הם תקפו בחורות עם חזות ערבית. כל פעם זה קורה, החבורה הזו מגיעה, רוקדת עם הרכב נחמן ואחרי שהרכב הולך הם מתחילים לתקוף כל ערבי שעובר. הצבענו לשוטרים על החשודים ולא עשו שום דבר, לא עצרו אף אחד".
מ', אף הוא נהג של הרכבת הקלה, סיפר על המשך הטיפול באירוע. "אחרי שהשוטרים נסעו, דיווחנו לחדר הבקרה ושלחו אלינו את המאבטחים של הרכבת. הם עיכבו אותנו במקום את הנערים והזמינו משטרה. אחרי חצי שעה הגיעה ניידת, והשוטרים באו עצבניים וצעקו עלינו שכל הבלאגן בגללנו והעיפו אותנו. ביקשתי מהשוטרים שלפחות ילוו אותנו. השוטרים אמרו שאין להם איך לעזור והשאירו אותנו לבד. המנהל שלי הגיע וליווה אותנו לבתים".
"אני לא יודע איך אחזור ככה לעבודה. עשרים ילדים צילמו אותי, העלו לטיקטוק ואיימו עליי. זה קורה אצל הרבה נהגים ערבים, והם לא מדברים כי הם מפחדים. אנחנו עוברים טרור. ירקו עלינו, מקללים את המשפחות שלנו ועושים לנו תנועות מגונות. אנחנו בסך הכל עובדי ציבור שמשרתים את כולם, לא משנה מה המגזר. יש פה פשוט כמה נערי גבעות שבאים ותוקפים אותנו והמשטרה פשוט לא עושה כלום".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"אני מגיל 12 עובד עם יהודים, מכבד אותם ומתנהג כמו שצריך - לא מגיע לנו היחס הזה. אני מודה לאלוהים ולמנהלים שלי שזה נגמר ככה. חזרתי הביתה לאשתי ואני מפחד לחזור לעבודה. אני מפחד שמישהו ידקור אותי בבית. המאבטחים שאמורים לשמור עליי כנהג מעכבים אותי ומקשיבים לילדים שאומרים להם מה לעשות. אין לי אמון בהם, זה פשוט מצב הזוי. יש לי ארבעה ילדים לפרנס".
שני הנהגים הגישו לפני יומיים תלונה בתחנת לב הבירה ביחד עם חברת "כפיר", המפעילה את הרכבת הקלה, נגד התוקפים ואף הציגו לחוקרים תמונות של החשודים.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מיד עם קבלת הדיווח במשטרה, הגיעו למקום שוטרים שפעלו להפרדה בין הצדדים המעורבים ובירור המקרה. במסגרת הטיפול באירוע, המעורבים הופנו להגשת תלונה מסודרת בתחנת המשטרה לאחר שעלו טענות הדדיות. בעקבות תלונה שהוגשה בימים האחרונים, נפתחה במשטרה חקירה שעודנה מתנהלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. נמשיך לפעול באזור וברחבי העיר נגד בריונות ואלימות מכל סוג שהיא".
מחברת "כפיר" המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים נמסר בתגובה: "החברה מגנה בתוקף כל פגיעה בעובדי הרכבת הקלה, ועל כן הוגשה תלונה במשטרה על ידי החברה".