יוסי שמואלי, אביו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע אמש באורח קשה בגבול עזה, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת על הצבא. "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר?", תהה. "ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".
"הוא לא היה צריך להיות שם", המשיך האב בביקורת. "הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".

2 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
מצבו עדיין מוגדר אנוש. סמ"ר בראל חדריה שמואלי
(צילום: דוברות המשטרה )

אחותו של בראל, הילה, שוחחה עם אולפן ynet וביקשה: "תתפללו לשלומו שיקרה נס. שבראל יחזור במהרה אלינו, שיעמוד על הרגליים ויהיה בריא ושלם ושימשיך להיות כמו שהוא היה עד היום. כרגע מצבו עדיין מוגדר אנוש, אין שום שינוי ואנחנו מתפללים שיקרה נס".
הילה סיפרה על השתלשלות האירועים אמש מבחינתה של המשפחה. "שמענו על המקרה אתמול בשעות הערב, אבל לא ידענו כל כך הרבה", סיפרה. "אנחנו ידענו שהוא בקו ראשון, אבל לא ידענו בדיוק איפה הוא נמצא ומה הפעילות שלו, לכן הופתענו מאוד כשזה קרה. זה מאכזב, אבל כרגע אנחנו רק מתעסקים ברפואה ושבראל יחזור אלינו ויהיה בריא ושלם".
מפקד יחידת המסתערבים במג"ב דרום, סנ"צ ק', אמר: "אתמול היחידה נערכה לביצוע פעולה נגד מפרי סדר ונגד כאלה שמנסים לחצות את הגבול. היחידה נערכה עם כוחות צלפים ואחרים. מביאים אותנו לשם כי יש לנו יתרון יחסי. הכוח פעל בצורה נחושה. בראל הוא מלח הארץ, לוחם מקצועי. הוא סיים את הטירונות כמצטיין, לוחם מקצועי וערכי. הוא היה אמור להשתחרר בעוד חודשיים ולהתגייס לקבע. כרגע הוא במצב אנוש ואני קורא לכולם להתפלל עבורו. אנחנו מפיק לקחים מהאירוע. היחידה שלנו נמצאת שם על הגדר הרבה פעמים. בסוף מדובר באלפים שיש בהם ילדים, נשים ומבוגרים. הכוחות לא זיהו את החמוש. בראל פעל כגיבור כשנלחם בשטח ומנע בגופו חדירה ליישובים".

2 צפייה בגלריה
עימותים בין צה"ל לפלסטינים ליד גדר הגבול עם עזה
עימותים בין צה"ל לפלסטינים ליד גדר הגבול עם עזה
עימותים בין צה"ל לפלסטינים ליד גדר הגבול עם עזה
(צילום: AP)
סמ"ר חדריה שמואלי, לוחם מיחידת המסתערבים של מג"ב, נפצע אמש באורח קשה מירי שנפתח לעברו מהצד הפלסטיני בעימותים הקשים על גדר הגבול - שכמותם לא נראו כבר חודשים - שבהם מאות פלסטינים, רובם צעירים, התפרעו סמוך למעבר קרני, לצד העצרת שחמאס קיים במסגרת ההסלמה ההדרגתית מול ישראל.
הפלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הגדר, וכוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר לעבר המתפרעים המרכזיים. 23 מפגינים פלסטינים נפצעו, רובם מירי לרגליהם, ופונו לבתי חולים ברצועה. שניים מהם הוגדרו במצב קשה.
בתגובה תקף הלילה חיל האוויר יעדים של חמאס במרכז ובצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס. בתום הערכת המצב שבוצעה בצה"ל הוחלט לתגבר כוחות באוגדת עזה ובמערך כיפת ברזל.