1 צפייה בגלריה
הפגנה בנתב"ג של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
הפגנה בנתב"ג של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
(צילום: שי דיין)
פלסטיני פרץ הלילה (בין רביעי לחמישי) מחסום בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיע עם כלי רכב גנוב מכיוון כביש מספר 1. מאבטח שהיה במקום ירה כדור אחד לעבר הרכב של החשוד, שנמלט. רכבו נמצא נטוש בתחנת דלק במתחם, והוא החל לברוח באופן רגלי.
כעבור זמן מה החשוד נתפס בשיחים והועבר לתחנת משטרה. מרגע פריצת המחסום ועד תפיסת החשוד, נמל התעופה נסגר על-פי הנהלים, אך לפי רשות שדות התעופה האירוע החריג לא גרם לעיכוב בהמראות.
מתחקיר ראשוני עלה כי הפלסטיני, תושב רמאללה בשנות ה-30 לחייו, גנב את הרכב באזור בת ים. הוא פרץ את המחסום, ופנה לכיוון השער שפונה לפתח תקווה. באותו הזמן מאבטח ניסה לעצור אותו באמצעות רכב אחר, והפלסטיני ניסה לדרוס אותו - מה שהוביל את המאבטח לירות לעבר הרכב.
מרשות שדות התעופה נמסר כי האירוע התרחש בסביבות השעה 01:15. "הדורס הועבר לחקירת כוחות הביטחון. בתחקיר ראשוני שבוצע על ידי מפקדי מרחב נתב"ג, חטיבת האבטחה ומנהל נתב"ג, עולה כי הכוחות פעלו בנחישות ובמקצועיות תוך הפעלת שיקול דעת בשיתוף פעולה ראוי לציון בין כוחות האבטחה לשוטרי מרחב נתב"ג".
מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי אמר על פעילות המאבטחים בנתב"ג הבוקר: "תפקוד מבצעי ומקצועי הכולל חתירה למגע ופעולה מקצועית הראויים לכל הערכה. גאים שאלו כוחותינו. כמו כן, נבצע תחקיר מבצעי לצורך הפקת לקחים".