נמשכת המחאה בחברה הערבית נגד רשת "זארה", בעקבות הפרסום שלפיו זכיין החנויות בישראל ג'ואי שוובל ארגן כנס בחירות ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר. עובדים בחנות של הרשת בנצרת סיפרו אתמול (ראשון) ל-ynet כי מורגשת ירידה ניכרת במספר הלקוחות הערבים שביקרו במקום מאז הפרסום ביום שישי.
"להערכתי יש ירידה של 60% במכירות, אולי אפילו יותר", אמרה אחת העובדות בסניף. בדרך כלל מלא פה באנשים אבל היום ריק וגם אתמול לא היו הרבה אנשים. יכול להיות שאנשים מחרימים". עובד אחר הוסיף: "הירידה במכירות מורגשת ולדעתי הכול בגלל התמיכה בבן-גביר. אני תמיד משרת פה המון ערבים אבל ביומיים האחרונים אין הרבה".
עובדת אחרת הוסיפה כי ייתכן שאלו ימיה האחרונים בחנות. "אני לא רוצה להמשיך לעבוד אצל מישהו שתומך בבן-גביר", אמרה. "גם אם לא אמצא עבודה, זה לא משנה לי. אני לא יכולה לעבוד אצל מי שתומך בגזענים".


בין הלקוחות הערבים המעטים שבכל זאת היו כאלה שכלל לא שמעו על הסערה. אישה שיצאה מהחנות עם שקית אמרה: "שמעתי על החרם רק עכשיו. אם הייתי יודעת קודם – לא הייתי קונה פה. אבל זאת הקנייה האחרונה. צריך להוציא את החנות מכאן. אי אפשר להשאיר כאן מישהו שתומך בגזען שמאיים על ערבים".
עם זאת, לקוחות ערבים אחרים אמרו ל-ynet: "אנחנו לא באמת מבינים במה מדובר ולא מתעסקים בנושא. מבחינתנו אנחנו נמשיך לקנות בזארה בלי שום קשר לעמדה פוליטית".
פורסם לראשונה: 22:09, 23.10.22