1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
סיכום נוסף בין עוצמה יהודית לליכוד - בחוק שיכול להיות מאוד נפיץ: חוק עונש מוות למחבלים נכנס להסכמים הקואליציוניים, לבקשת השר המיועד איתמר בן גביר. מדובר בהצעת חוק שנויה במחלוקת. לאורך השנים היו לא מעט חברי כנסת שביקשו לקדם אותה, אולם ההצעה נתקעה בכל פעם בשל התנגדות של אחד ממרכיבי הקואליציה וכן בשל קשיים משפטיים.
בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית נכתב: "בשל התעצמות מעשי טרור בכוונה לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ועל מנת להכריע תודעתית את המפגעים, סיעות הקואליציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש למחבלים".
חוק עונש מוות למחבלים קיים כיום בדין הצבאי וכדי ליישם אותו דורש רוב של פה אחד. בן גביר דרש גם לתקן את החוק הצבאי ולאפשר עונש מוות למחבלים ברוב רגיל.
הכנסת החוק גם לדין האזרחי כולל, כך על פי ההסכם החתום בין המפלגות, "מניע לאומני נגד תקומת העם היהודי בארצו".

מדובר בהצעת חוק נפיצה מאוד שגם בקדנציה הקודמת, כשעלתה האפשרות להעלותה לדיון נתקלה בהתנגדות נחרצת ובאיומים מצד המפלגות הערביות כי מדובר בהצעה שיכולה לחולל מהומה ומציאות נפיצה. לא ברור עד כמה תהיה נחושה הקואליציה הנוכחית להעביר את החוק ככתוב בהסכמים, אולם עצם ההצהרה מבחינת הליכוד היא דרמטית.
בין הסעיפים הנוספים בהסכם הקואלציוני בין עוצמה יהודית לליכוד סוכם כי ייקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית; יקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על גביית דמי חסות; חוק דרומי יתוקן כך שיחול גם על בסיסי צה״ל; יחוקק חוק חסינות לחיילי צה״ל ואנשי כוחות הביטחון; תיקון סעיף הנכד בחוק השבות; חידוש מהלכים להרחקת מסתננים והמהגרים הלא חוקיים; תוקם יחידה מיוחדת בשב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית; יחוקק חוק שקובע שהסתה נגד הציבור החרדי תיחשב גזענות; הממשלה תקדם איסור הנפה או הצגה של דגלי אש״ף במוסדות הנתמכים על ידי המדינה או רשויות מקומיות.
עוד סוכם כי הממשלה תכיר בבאר שבע כעיר מטרופולין. והפיכתה למטרופולין כך ייהנו התושבים משלל שירותים; משרד המשפטים יבחן מבצע שמיטה לחייבים בהוצאה לפועל; חוק היועמ"שים: מנכ"לי משרדי הממשלה ימנו בעצמם את היועצים המשפטיים; יבוטל סעיף 7א שעל בסיסו פסלו עד היום מועמדים מהימין החשודים בהסתה לגזענות - סעיף שמעורר התנגדות; תוכנית חירום לאומית למניעת שוד והרס אתרי מורשת והעצמת תשתיות מורשת – במדבר יהודה, ביו״ש ובבקעת הירדן על סך 150 מיליון שקלים; - המדינה תשתול עצי זית בשטחי C במטרה למנוע השתלטות פלסטינית; יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח הקשה בתרפ"ט; יחוקק חוק להנצחת פועלם ועשייתם התורנית והלאומית של הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל; ימונה רב ראשי דתי לאומי; החלטת ממשלה לחיזוק תנועת חב"ד. הרחבת כפר חב"ד, השלמת בינוי מרכז מורשת הרבי מלוובאויטש ועוד ובנוסף יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בתרפ"ט בחברון.