רוסי שחי באי שנמצא בשליטת מוסקבה, אך נתון למחלוקת טריטוריאלית עם טוקיו, אותר בהוקאידו - האי הגדול בצפון יפן. התקשורת היפנית דיווחה היום (ד') שהוא הגיע למדינה כדי לבקש מקלט.
הגבר, שלבש חליפת צלילה, התגלה ביום חמישי בעיירת החוף שיבטסו בהוקאידו על-ידי תושב מקומי. הוא מעוניין לבקש מקלט מהרשויות היפניות, וסיפר ששחה 20 ק"מ מהאי קונאשיר. האי קונאשיר הוא אחד מארבעת האיים שנמצאים בידי רוסיה - ושגם יפן טוענת לבעלות עליהם.
2 צפייה בגלריה
מול ה אי הוקאידו ב יפן
מול ה אי הוקאידו ב יפן
בחופי האי קונאשיר. באופק: האי היפני הוקאידו
(צילום: שאטרסטוק)
משרד ההגירה האזורי בסאפורו, הבירה המחוזית של הוקאידו, מסר היום שגורמי ההגירה עורכים לגבר הרוסי תשאול, לאחר חקירה ראשונית של המשטרה. משרד ההגירה יקבע אם הגבר שהגיע ליפן בשחייה זכאי לאשרת שהייה זמנית או למעמד של פליט – או שיש לגרש אותו מהמדינה.
משרד ההגירה סירב למסור פרטים על זהותו של הגבר, ואף לא ציין כיצד הגיע להוקאידו. בהצהרה בפייסבוק השבוע אמרה השגרירות הרוסית בטוקיו שהיא מבקשת מיפן הסברים על מעמדו.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נותן הצהרה במהלך ביקור באוסקה, יפן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נותן הצהרה במהלך ביקור באוסקה, יפן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביפן, במהלך כינוס ה-G-20 לפני שנתיים
(צילןום: רויטרס)
יפן טוענת לבעלות על ארבעה איים שמכונים "הטריטוריות הצפוניות". האיים נכבשו על-ידי ברית המועצות בימים האחרונים של מלחמת העולם השנייה. המחלוקת על השליטה באיים מנעה מהצדדים לחתום על הסכם שלום, שישים באופן רשמי סוף לעוינות ביניהם. עשרות שנים של מאמצים דיפלומטיים להסדיר את השליטה על האיים לא הניבו תוצאות של ממש.