מבוכה במשרד החוץ: אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הגיש כתב אישום (תובענה משמעתית) נגד הקונסולית בגיאורגיה, המשמשת גם כקצינת המנהלה, ונגד בן זוגה, המועסק אף הוא בשגרירות. הקונסולית מועסקת במשרד החוץ מאז 1986, תפקידה הנוכחי בשגרירות נחשב מהבכירים ביותר שם. כתב האישום מייחס לזוג ביצוע שתי עסקאות נדל"ן במקרקעין ובניית בית משפחתי שם, זאת בניגוד לכללי התקשי"ר (תקנון שירות המדינה).
במהלך החקירה נשלחו במיוחד חוקרים לגיאורגיה כדי לבדוק את החשדות מקרוב. מהחקירה עלה כי השניים רכשו קרקע מאדם פרטי תמורת 49 אלף דולר. הם שילמו כ-12 אלף דולר, חברים ישראלים שלהם השלימו את יתר הסכום. מכיוון שהחוק בגיאורגיה אוסר העברת בעלות קרקע חקלאית לאזרחים זרים, רשמו בני הזוג את הקרקע לפי החשד על שם חברתה של הקונסולית, בעלת אזרחות גיאורגית.
1 צפייה בגלריה
טביליסי, בירת גיאורגיה
טביליסי, בירת גיאורגיה
טביליסי, בירת גיאורגיה
(צילום: shutterstock)
עבודות הבנייה החלו לקראת תחילת 2019 ונכון לינואר השנה כמעט הושלמו. עלות הבנייה המשוערת על פי כתב האישום היא כ-300 אלף שקל. "הנאשמת הייתה הנפש הפעילה ביותר בהליכי הרכישה והבנייה, הן בעבור משפחתה והן בעבור השותפים בקבוצה", נאמר בכתב האישום. "היא עמדה בקשר עם הבעלים של הקרקע ועם קבלנים מקומיים, ביקרה בשטח והעבירה כספים לגורמים שונים".
עוד נטען כי כדי להסוות את הפרת הכללים רשמו בני הזוג את שם בנם בסעיף של רכישת הקרקע. בתחילת שנת 2021 הם רכשו שטח חקלאי נוסף ומאוחר יותר מכרו אותו לישראלית תמורת 17,500 דולר. ברשימת עדי התביעה נגד הקונסולית ובן זוגה מופיע, בין היתר, שגריר ישראל בגיאורגיה רן גידור.
ממשרד החוץ נמסר: "אנו רואים בחומרה את האישומים שפורטו בכתב התובענה, ומשתפים פעולה כנהוג עם אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. נמתין להכרעת בית הדין". הקונסולית מסרה בתגובה: "ברשותי הוכחות חד-משמעיות שיזימו את מה שמייחסים לי. הטענות נגדי נובעות מסכסוך אישי וכתגובה לכך שלא נעניתי לסחיטה כספית מצד גורם אזרחי. אני בטוחה שבית הדין יכיר בחפותי".