מרצ עברה בשבועות האחרונים תהפוכות רבות. היו"ר ניצן הורוביץ הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המפלגה, השרה להגנת הסביבה ומי שנראתה כמועמדת פוטנציאלית, תמר זנדברג, הודיעה על פסק זמן מהפוליטיקה, ושמה של ראש המפלגה לשעבר, זהבה גלאון, הועלה כמתמודדת אפשרית על ראשות המפלגה. הבוקר (ראשון) אמר לאולפן ynet השר עיסאווי פריג' כי גלאון צפויה להודיע בימים הקרובים על חזרתה - חמש שנים לאחר שפרשה.
נפילת השמאל הציוני

פריג', שגם הוא הודיע כי לא ירוץ ברשימה בבחירות הקרובות, אומר כי סגן השר יאיר גולן - היחיד שהודיע עד כה על התמודדות לראשות מרצ - צריך להסיר את מועמדותו. "זהבה גלאון היא היחידה שמסוגלת להחזיר את הבסיס של מרצ", אמר פריג'. "יאיר גולן לא יחזיר את הבסיס. על איזה קהלים חדשים גנרלים יכולים לדבר? יש גנרלים במפלגות אחרות. דיברתי איתה ואנחנו בקשר, זהבה תוך יום-יומיים תודיע על כניסה למרוץ ותנצח".
"אין לה ברירה", הוסיף פריג'. "יש לה תמיכה. יש לה כל יום טלפונים ואני יודע שהיא שם. מרצ צריכה את זהבה דחוף, זהבה תודיע תוך יום-יומיים ונתחיל את המרוץ". בתשובה לשאלה אם הוא ישנה את החלטתו ויתמודד בפריימריז אם גלאון תחזור, ענה: "אני כבר התבשלתי עם ההחלטה כמה חודשים. יש לי משימה בחוץ, אתרום את חלקי ואעזור לזהבה ולמרצ בחברה הערבית והכללית כמה שאוכל. לכל בן אדם יש תחליף, לעיסאווי יש מחליף ולתמר יש מחליף, כמו שהיו מחליפים ליוסי שריד ושולמית אלוני".

בראיון לאולפן ynet, גם חבר הכנסת מוסי רז הביע תקווה כי גלאון תחזור להנהיג את המפלגה, אך הצהיר כי לא יתמוך במינויה לראש הסיעה ללא התמודדות בבחירות. "מרצ הכפילה את כוחה תחת גלאון, עמדותיה הן בדיוק מרצ. אני חושב שהיא מתאימה להוביל את גוש השמאל כולו", אמר רז.
עוד הוסיף רז כי "ההיסטוריה של ישראל מלאה במנהיגים שתפקדו הרבה יותר טוב בקדנציה השנייה שלהם, כמו רבין וברק. גם נתניהו עצמו למד והפיק לקחים". בנוגע לאפשרות של שיתוף פעולה עם מפלגת העבודה, רז אמר כי מפלגתו מעוניינת בריצה משותפת, למרות ש"ההבדלים בינינו גדולים". רז ציין כי "אנחנו רוצים שמאל גדול ככל שניתן. אם העבודה יהיו מוכנים לריצה משותפת, נהיה מוכנים לפשרות בנושא הזה".

חיים אורון בן ה-82, שכיהן בראשות מפלגת מרצ בין השנים 2008 ל-2012, ואף היה ממקימיה, הביע גם הוא תמיכה בחיבור עם מפלגת העבודה, אך נמנע מלומר במי הוא יתמוך לראשות המפלגה: "בסופו של דבר, מרצ היא יותר מאשר האנשים שמייצגים אותה. אמרתי את זה גם כשאני עמדתי בראשה, ולכן אני חושב שהיא חייבת להיות נוכחת במפה הפוליטית, ובטוח שכך גם יהיה".
"חיבור למפלגת העבודה הוא נכון והכרחי, ובסיטואציה פוליטית מסוימת גם יכול להכריע את הבחירות כולן", אמר אורון לאולפן ynet. "במציאות הישראלית שבה מתלכדים הפערים שבין שוסטר לאלקין, מיכאל ביטון וגדעון סער - יש גם הצדקה מלאה להופעה של מסגרת ציונית סוציאליסטית, שמדברת בעברית ברורה על קץ הכיבוש ועל משא ומתן עם הפלסטינים".