דרום קוריאה הסירה היום (ב') באופן רשמי את האיסור לייבא לשטחה בובות מין בגודל טבעי, ובכך שמה קץ לשנים של ויכוח ציבורי סביב השאלה עד כמה מותר לממשלה להתערב בחייו הפרטיים של האזרח.
אף שבמדינה אין חוקים או תקנות האוסרים לחלוטין ייבוא של בובות מין בגודל טבעי, מאות ואולי אף אלפים של בובות כאלה נתפסו לאורך השנים על-ידי רשויות המכס, והפקידים החרימו אותן בטענה שבחוקי המכס יש סעיף האוסר לייבא סחורות שעלולות "לפגוע במסורת היפהפייה של המדינה ובמוסר הציבורי".
1 צפייה בגלריה
בובת מין אילוסטרציה לכתבת דרום קוריאה
בובת מין אילוסטרציה לכתבת דרום קוריאה
למי שמודרים מינית - וגם לצורכי אומנות. בובת מין
(צילום: shutterstock )
מייבאי הבובות התלוננו על האיסור-בפועל לייבא אותן וגררו את המדינה לבתי המשפט, וברוב המקרים הסכימו איתם השופטים והורו לרשויות המכס להחזיר את הבובות המוחרמות לבעליהן, בנימוק שהן משמשות בחללים פרטיים ואינן פוגעות בכבוד האדם.
היום פרסמה רשות המכס של דרום קוריאה הודעה רשמית שבה הודיעה כי החלה לקיים נהלים חדשים, ובמסגרתם תותר הכנסתן של בובות מין בגודל טבעי אל המדינה. הרשות מסרה כי בחנה את פסיקותיהם האחרונות של בתי המשפט ואת חוות הדעת ממשרדי הממשלה השונים, בהם המשרד לשוויון מגדרי ולמשפחה. לצד זה הדגישה כי היא עדיין מתכוונת לאסור ייבוא של בובות מין בדמות ילדים וילדות או בובות מין שעוצבו בדמותם של אנשים ספציפיים. היא ציינה כי גם מדינות כמו ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה אוסרות ייבוא של בובות מין דמויות ילדים.
ההודעה שנמסרה היום משקפת את ההתקדמות האיטית אך מתמדת של דרום קוריאה להפחתת ההתערבות של המדינה בחיי הפרט, אך פעילוֹת למען זכויות נשים ופעילי ארגונים שמרניים צפויים לשוב ולהשמיע קול נגד ההיתר לייבא את בובות המין. אלה טוענים כי הן מגבירות את ההתייחסות אל הנשים כאל אובייקט ופוגעות במוסר הציבורי.
לי סנג ג'ין, שעמד בעבר בראש חברה לייבוא בובות מין, בירך על החלטת רשות המכס. "זו החלטה הגיונית, למרות שהיא מגיעה באיחור מה", אמר. "לדעתנו הזכות של הקוריאנים להשתמש בבובות האלה וליהנות מהן בחייהם הפרטיים הוגבלה על ידי המדינה. יש כל מיני סוגים של אנשים שמשתמשים בבובות מין, כולל כאלה שסובלים מהדרה מינית או כאלה שזקוקים להן למטרות אומנות".
השלטונות הדרום קוריאניים אינם מקיימים מבצעים כלשהם נגד המכירה של בובות מין מתוצרת דרום קוריאה, אבל לי מודה כי אלה נחשבות באופן כללי לנחותות באיכותן ביחס לאלה המיוצרות בחו"ל. לדבריו החֶברה שלו לשעבר כבר קיבלה בחזרה באמצעות תביעות שהגישה יותר מ-20 בובות מין שרשויות המכס החרימו ממנה. נוסף על כך היא תבעה את הממשלה, משום שרבות מהבובות שהוחזרו הפכו לבלתי-שמישות במהלך השנתיים שבהן הוחזקו על-ידי הרשויות.
החלטת רשויות המכס תאפשר כעת למייבאים לקבל בחזרה את בובות המין שלהם שהוחזקו במחסנים הממשלתיים שמפעילה רשות המכס, וגורם ברשות אמר כי סביר להניח שיותר מ-1,000 בובות נשלחו למחסנים מאז 2018 ועדיין מוחזקות בהם.