צה"ל הרס הלילה (בין רביעי לחמישי) בשכם את בית משפחתו של אוסמה טוויל, אחד מהמחבלים שביצע את פיגוע הירי שבו נהרג סמל-ראשון עידו ברוך (21) מגדרה. בין הכוחות למקומיים התפתחו עימותים, ולפי דיווחים פלסטיניים אחד מהתושבים נהרג ושלושה נפצעו. לפני כשבועיים וחצי הודיע צה"ל כי בכוונתו להרוס גם את בית המחבל הנוסף שביצע את הפיגוע, כמאל ג'ורי.
מצה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות נשמע ירי במרחב וחשודים ירו לעבר הכוחות, נזק נגרם לכלי רכב צבאיים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר חמושים, זוהו פגיעות. בנוסף, חשודים זרקו מטענים, ירו זיקוקים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים".
4 צפייה בגלריה
ביתו ההרוס של המחבל אוסמה טוויל בשכם
ביתו ההרוס של המחבל אוסמה טוויל בשכם
ביתו ההרוס של המחבל אוסמה טוויל בשכם, הלילה
4 צפייה בגלריה
ביתו ההרוס של המחבל אוסמה טוויל בשכם
ביתו ההרוס של המחבל אוסמה טוויל בשכם
הבית ההרוס
בהריסת הבית לקחו חלק כוחות של יחידת יהלום, הנדסה שומרון, יחד עם סיירת גבעתי, גדוד שקד ומג"ב. במהלך הפעילות כאמור חמושים ירו לעבר הכוחות שהגיבו בירי, בנוסף נזרקו מטענים וזיקוקים. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.
לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", הכוחות פוצצו את הבית לפנות בוקר. בית המשפחה שוכן בבניין מגורים בשכונת רפידיה, ומורכב מארבע קומות ושטח של 150 מ"ר. שעות לאחר המבצע פרסמו הפלסטינים סרטון שבו נראה תצלום אווירי של אזור הפעילות, שאותו ככל הנראה הלוחמים הותירו מאחור.
בבית המשפחה גרים הוריו של טוויל ואחותו. אמו של המחבל אמרה לאחר ההריסה: "הכיבוש חושב שהוא שבר את הנחישות של העם הפלסטיני, ואני אומרת לבן שלי - אתה אריה של האריות, הכיבוש לא הביס אותך, אלא אתה ניצחת אותם".

ב-11 באוקטובר 2022 נהרג סמ"ר ברוך בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומרון. הוא נורה בכתפו והקליע המשיך לבית החזה שלו. ברוך איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים מאיר בכפר סבא, שם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
תחילה הוגדר מצבו קל, אך בהמשך הידרדר. בעקבות הפיגוע נכנסו כוחות הביטחון לכמה כפרים סמוכים לסריקות, והקימו מחסומים. החשד הראשוני היה שמחבל פתח באש ממכונית - ונמלט.
4 צפייה בגלריה
חצי חצאים עידו ברוך לוחם סיירת גבעתי נהרג הרוג נרצח פיגוע ירי יריות מחבל שבי שומרון וזירת הירי פיגוע
חצי חצאים עידו ברוך לוחם סיירת גבעתי נהרג הרוג נרצח פיגוע ירי יריות מחבל שבי שומרון וזירת הירי פיגוע
סמ"ר עידו ברוך וזירת הפיגוע ליד שבי שומרון
(צילום: דובר צה"ל)
ב-13 בפברואר 2023 כוחות הביטחון עצרו בשכם את המחבלים שביצעו את הפיגוע. בפעילות השתתפו לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני, שב"כ ומג"ב, והמחבלים - ג'ורי וטוויל - נעצרו יחד עם שלושה חשודים נוספים. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. לפי הסהר האדום, בפעולה נהרג מחבל אחד ונפצעו כמה נוספים.
לפני כחודש, בפעילות בעיר שכם, מיפו לוחמים את ביתו של חסאם אסלים, שהכווין את הפיגוע שבו נפל סמ"ר עידו ברוך. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. המיפויים בוצעו לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים.