עשרות עובדים פונו בצהריים (שני) מהמשרדים במגדל צ'מפיון מוטורס ברמת גן, בסמוך לקניון איילון, בזמן רעידת האדמה השנייה בטורקיה שהורגשה גם בישראל. אנשים ששהו מקום סיפרו על בהלה באותם רגעים. העובדים ירדו לקומת הלובי דרך מדרגות החירום ועל פי עדויותיהם חלקם הרגישו סחרחורת וראו חפצים במשרדם עפים מעוצמת הרעידה.
דני מרקוביץ' שעובד בקומה ה-29 של הבניין סיפר כי מיד לאחר הרעש ביקשו בעלי הבניין מהנוכחים בו להתפנות. "כשהכול החל הסתכלתי למטה מהחלון וראיתי שהכול זז, הבניין קצת זז והרגשנו סחרחורת. ביקשו שנתפנה למטה, אבל לא התרגשנו יותר מידי".
4 צפייה בגלריה
בניין צ'מפיון מוטורס, רמת גן
בניין צ'מפיון מוטורס, רמת גן
"פינו את כל המגדל לרחוב, הייתה כמות אדירה של אנשים". בניין צ'מפיון מוטורס, רמת גן
(צילום: עידו ארז)
עוזי בר, הבעלים של מסעדת קורו בבניין, היה באמצע הגשת אוכל ללקוחותיו כשהאדמה רעדה. לדבריו, המסעדה התרוקנה בתוך שניות. "פינו את כל המגדל לרחוב, הייתה כמות אדירה של אנשים פה ובמהלך הפינוי התנפצה אחת השמשות של הבניין ונפלו רסיסים. הייתה תחושת פאניקה אצל האנשים, זה היה במהלך ארוחת הצהריים והמסעדה התרוקנה. הרבה אנשים הלכו הביתה לאחר מכן ולא הרגישו בטוחים להמשיך", הוא אמר.
אלעד שמולאביץ', מנהל סניף קפה "אילנס" בבניין, סיפר כי "אנשים אמרו שדברים נפלו במשרדים והכול זז. אני שמח שלא היו נפגעים. אנחנו נמצאים בקומת הקרקע אז לא הרגשנו את הרעידה אבל ראינו המון אנשים מבוהלים שירדו מלמעלה. חלקם אפילו יצאו מהבניין".
4 צפייה בגלריה
בוראק ילדרים, מאיזמיר טורקיה
בוראק ילדרים, מאיזמיר טורקיה
"ליבי יוצא אל האנשים בטורקיה". ילדרים
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
אלעד שמואלביץ
אלעד שמואלביץ
"ראינו המון אנשים מבוהלים שירדו מלמעלה". שמואלביץ'
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
דני מרקוביץ'
דני מרקוביץ'
"הסתכלתי למטה מהחלון וראיתי שהכול זז". מרקוביץ'
(צילום: רועי רובינשטיין)
בין עשרות הישראלים שפונו מהבניין הייתה גם קבוצת אנשי עסקים שהגיעה אמש לישראל מטורקיה מוכת האסון והייתה באמצע פגישה כשהורגש הרעש. בוראק ילדרים מאיזמיר סיפר שרק הבוקר כשהתעורר גילה מה קרה בארצו. "המשפחה שלי ממערב טורקיה אז הם רחוקים מאזור הרעש ותודה לאל הם בסדר, אבל ליבי יוצא אל האנשים בטורקיה שמתו ונפצעו ואני שולח תנחומים. זה אסון ועצוב לי על המדינה שלי", הוא אמר.
ילדרים הוסיף כי "ברעידת האדמה בצהריים הייתי באמצע פגישה ועשינו הפסקה אז ירדתי למטה, ואז הרעידה הורגשה. ניסינו לעלות חזרה אבל ראינו שכולם יורדים. אחרי רבע שעה הכריזו שזה בסדר ועלינו חזרה".