ראיד אבו עסב, תושב העיר העתיקה בן 44, הותקף על פי החשד ביום שישי על ידי קבוצת יהודים בשער יפו בירושלים ונפצע באורח קל בראשו. על פי המשטרה המניע למעשה הוא גזעני. כבר באותו ערב נעצר חשוד ראשון במעורבות בתקיפה, יהודי תושב העיר בן 26, ובמוצאי שבת הוארך מעצרו בבית המשפט ביום אחד. היום (א') החליט בית המשפט לשחרר אותו למעצר בית בתנאים מגבילים, והמשטרה מבקשת לערער על ההחלטה.
על פי המשטרה, חבורת התוקפים נמלטה מהמקום מיד לאחר האירוע ונעלמה חרף מרדף שניהלו אחריהם שוטרים. רק כעבור זמן קצר זוהה אחד הבורחים ונעצר. בבית המשפט הודה החשוד שהיה במקום האירוע עם האחרים, אבל הכחיש שלקח חלק בתקיפה וטען שרק הסתכל מהצד. בית המשפט הבהיר למשטרה שאם תרצה להאריך את מעצרו שוב – יהיה עליה להציג את סרטון התיעוד המלא של האירוע ממצלמת אבטחה במקום.
1 צפייה בגלריה
ראיד אבו עסב לאחר התקיפה
ראיד אבו עסב לאחר התקיפה
ראיד אבו עסב. "הראייה שלי במצב בעייתי"
אבו עסב סיפר ל-ynet שביום שישי בערב היה בדרך הביתה לאחר שערך קניות לקראת חג המולד, ובשלב מסוים התנפלו עליו שבעה בני אדם שחלקם דיברו במבטא צרפתי.
"בשעה 22:00 עברתי בשער יפו. יש שם אווירת חג והרבה עוברים ושבים", אמר. "דיברתי עם אשתי בטלפון, וכשהם שמעו אותי מדבר ערבית – החלו לצעוק עליי. פתאום הם ריססו עליי גז מדמיע והכו אותי בפנים במוט ברזל. לא עשיתי להם כלום. הם נחתו עליי כמו חיות. אני מקווה שהמשטרה תתפוס אותם בהקדם".
הוא איבד לזמן מה את ההכרה ולאחר מכן פונה לבית החולים שערי צדק, משם שוחרר עם תפרים בראשו. "היום הבנתי שהראייה שלי במצב בעייתי, יש לי כאבים עזים באצבעות ובראש ולכן חזרתי למיון", הוסיף.
מארגון תג מאיר נמסר: "אם ילדים פלסטינים שמנסים לפגוע ביהודים מכונים מחבלים, כיצד ייתכן שיהודים שמנסים לפגוע בפלסטינים מכונים 'מעורבים'? יש למצות את החקירה מול הטרוריסטים היהודים כפי שנוהגים בטרוריסטים פלסטינים".