בני משפחתו של סמל אסיף לוגר (21) ז"ל, לוחם השריון שנפל לפני שלושה ימים בלחימה ברצועת עזה, מספרים כי בסוף השבוע הארור של 7 באוקטובר הוא ניצל משתי זירות של הרג המוני שבהן היה עשוי להיות אלמלא שינויי תוכנית של הרגע האחרון. לבסוף ביום שלישי האחרון הוא נהרג עם מפקדו, סגן אריאל רייך (24) מירושלים, כשהטנק שלהם עלה על מטען גחון ברצועת עזה.

3 צפייה בגלריה
רב"ט אסיף לוגר ז''ל
רב"ט אסיף לוגר ז''ל
אסיף לוגר ז''ל. "אבא, אל תדאג, אין לי כוונה למות"
( באדיבות המשפחה)
קרוביו של אסיף ז"ל מספרים כי בסוף השבוע של 7 באוקטובר הוא אמור היה לסגור שבת בצבא, אך לבסוף התחלף עם חייל אחר משום שרצה לצאת לפסטיבל מוזיקה שהתקיים בירושלים ביום חמישי, 5 באוקטובר. לאסיף הייתה אהבה ענקית למוזיקה, ואביו עידן מספר שהוא תכנן להגיע גם למסיבת "נובה" ברעים, שבה התחולל הטבח ההמוני יומיים אחר כך. "אחרי הפסטיבל בירושלים הוא החליט לוותר על הפסטיבל ברעים שהתחיל בשישי והיה אמור להסתיים בשבת בצהריים, כי הוא היה קצת עייף", מספר האב.
ביום שישי שב לוגר לביתו בקיבוץ יגור, ובאותה השעה המשיכו חבריו לגדוד 77 מחטיבה 7 של השריון בתעסוקה המבצעית של הגדוד באזור עוטף עזה. למחרת מצא עצמו הגדוד הזה בקרבות מול מחבלי חמאס, ורבים מהחיילים בו ומהפלוגה נהרגו ונפצעו קשה. ייתכן שהעובדה שאסיף היה באותה העת בבית הצילה אותו. בהמשך הוזעק בחזרה לצבא: "הסעתי אותו לאשקלון, הוא חבר לכוח שלו, ולמעשה זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו", מספר עידן.
3 צפייה בגלריה
בית משפחתו של אסיף לוגר
בית משפחתו של אסיף לוגר
"אסיף ידע שאני חושש". האבא, עידן לוגר
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
רב"ט אסיף לוגר ז''ל
רב"ט אסיף לוגר ז''ל
"רוצים ממני אש, אני רוצה שקט". התמונה האחרונה של אסיף באינסטגרם, כשברקע עזה
( באדיבות המשפחה)
בשיחת הטלפון האחרונה שניהל עם אסיף לפני הכניסה הקרקעית נשמע האב עידן מודאג, ובנו ניסה להרגיע אותו. "אסיף ידע שאני חושש לפני הכניסה שלהם לעזה ואמר לי 'אבא, אל תדאג, אין לי כוונה למות'. זאת הייתה למעשה הפעם האחרונה שדיברתי איתו".
אסיף הותיר אחריו הורים, עדי ועידן; שתי אחיות, רימון וקמה; ואח - תמוז. "הוא גדל בבית שמח", מספר אביו. "יותר מכול הוא אהב מוזיקה, ובכל הזדמנות שהייתה לו הוא עסק במוזיקה, מכל הסוגים". ב-24 באוגוסט פרסם אסיף את הפוסט האחרון שלו באינסטגרם, ובו תמונה שבה הוא נראה כשברקע רצועת עזה. לתמונה צירף את הכיתוב: "רוצים ממני אש, אני רוצה שקט".