זינב אלסאנע, תושבת לקיה בת 60, נורתה אמש (ראשון) למוות על ידי אלמונים. היא הובאה למרפאה מקומית עם פצעי ירי ופונתה במצב אנוש על ידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותה לאחר זמן קצר. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
מחקירה ראשונית עולה כי היא ככל הנראה נורתה בשוגג במהלך ניסיון חיסול של בנה כחלק מ"נקמת דם" על רקע סכסוך ישן. היא נפגעה ברגליה משני קליעים שנורו לעבר רכבה בעת שנסעה בו יחד עם בנה. בתום הערכת מצב שערך בזירה, החליט מפקד מרחב נגב במשטרה תת-ניצב נחשון נגלר להטיל את החקירה על היחידה המרכזית במרחב נגב בסיוע תחנת עיירות.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע בלקיה
זירת האירוע בלקיה
זירת האירוע בלקיה
(צילום: דוברות המשטרה)
בשעה 20:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פצועה מאירוע אלימות שהובאה למרפאה בלקיה. חובש בכיר במד"א עטאף אבו סעד סיפר: "הפצועה שהובאה למרפאה כשהיא מחוסרת הכרה עם פציעה חודרת בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני יחד עם הצוות הרפואי ופינינו אותה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קריטי תוך כדי פעולות החייאה".
שלשום נקבע מותו של אמיר סעדי (26) מעכו, שנפצע באורח אנוש מפיצוץ רכב בעיר מגוריו לפני כשבועיים. בבית החולים מסרו כי מאז הגעתו למרכז הרפואי, ולאחר שעבר ניתוח מציל חיים, סעדי אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם - אך שלשום נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
עשרה בני אדם מהחברה הערבית מאזור הגליל נרצחו בשלוש השנים האחרונות, וחלק מהמקרים טרם פוענחו. בחלק מהמקרים ההערכה היא כי הרקע פלילי, אך לא ברור מה היה המניע ומי עומד מאחוריהם.
פורסם לראשונה: 21:28, 09.10.22