תושבת השומרון (45) העובדת במפעל תעסוקה של שירות בתי הסוהר בכלא הדרים נעצרה אתמול, לאחר שלידי גורמי המודיעין של הארגון הגיע מידע שלפיו הבריחה מכשירי סלולר והתקנים ניידים לאסירים בכלא. לאחר שנעצרה על ידי סוהרי היחידה לביטחון מידע בשב"ס וחוקרי המשטרה, החשודה הובאה הבוקר (יום חמישי) לבית משפט השלום בפתח תקווה, שהאריך את מעצרה בחמישה ימים.
עקב המידע שהגיע לידי שב"ס, הארגון פתח בחקירה סמויה בשיתוף המשטרה, שלאחר הבשלתה עברה אתמול לשלב הגלוי, עם מעצר העובדת. החקירה העלתה כי החשודה, שעובדת כאמור באחד ממקומות התעסוקה של האסירים בכלא הדרים, ניצלה את מעמדה המאפשר לה להיכנס ולצאת מהכלא ללא בדיקה יסודית על מנת להבריח את מכשירי הסלולר וההתקנים ניידים (דיסק און קי) לאסירים יהודים המרצים עונשי מאסר עולם בגין רצח.
1 צפייה בגלריה
אישה ב אזיקים עצורה נעצרה אילוסטרציה
אישה ב אזיקים עצורה נעצרה אילוסטרציה
מעצרה של החשודה הוארך ב-5 ימים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי החשד, העובדת, שמשמשת כמנהלת איכות במתחם התעסוקה, העבירה ציוד רב לרוצחים המורשעים במשך השנתיים האחרונות תמורת בצע כסף. בדיון בבית המשפט עלה כי החשודה הודתה במיוחס לה בחקירתה. במקביל, במשטרה מתכוונים לחקור חשודים ועדים רבים נוספים. בשלב הזה לא ידוע היקף התמורה הכספית שהחשודה קיבלה עבור כל הברחה, והאם היא חלק משרשרת של מבריחים או שפעלה לבד.
בדיון בבית המשפט הבוקר עלה כי הפרקליטות בודקת האם החשודה מוגדרת כעובדת ציבור, שכן אם זה מעמדה, אזי היא תהיה חשודה בקבלת שוחד. מנגד, סנגוריה טענו כי היא עובדת של חברה חיצונית. במשטרה מייחסים לחשודה עבירות של הכנסת ציוד קצה אל הכלא וקשירת קשר לביצוע פשע. בהחלטתו קבע השופט ארז נוריאלי כי "עיון בתיק החקירה מבסס חשד סביר, ואף למעלה מזה, שהחשודה ביצעה את העבירות המיוחסות לה", והורה על הארכת מעצרה.
סנגוריה של החשודה, עורכי הדין אופיר מזר ואיתן כבריאן, מסרו בתגובה: ״מדובר בחשד ראשוני ובבחורה ללא עבר פלילי, ששיתפה פעולה באופן מלא ומסרה גרסה. התיק כרגע בחקירה ואנו מנועים מלהתייחס לראיות, ככל שישנן. אנו סבורים שבימים הקרובים תסיים היחידה החוקרת את עבודתה, ומרשתנו תשוחרר לביתה״.