שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציג היום (ראשון) בצהריים את מצע המפלגה במסגרת פתיחת קמפיין הבחירות, שבו הדגיש את היציבות השלטונית, הביטחון האישי וחיזוק הכלכלה. הוא הצהיר כי יעלה חוק יסוד לפיו "הפלת ממשלה בשנתיים הראשונות לכינונה תהיה רק ברוב של 90 חברי כנסת", והבטיח: "לא נשב עם נתניהו".
עם ראשית הצגת המצע, שמתמקד ביציבות שלטונית, ביטחון אישי, חיזוק הכלכלה וצמצום הפערים בחברה הישראלית, אמר ליברמן: "עם כל החשיבות של השמות החדשים, חשוב קודם לדעת על מתחייבת כל מפלגה בפני הבוחרים". הוא הוסיף כי "כשיצאנו למערכת הבחירות האחרונה, הגדרנו באופן ברור מה היעדים שלנו, שהם החלפת השלטון והעומד בראשו, וקואליציה בלי ש"ס ויהדות התורה. בנוסף עמדנו על כך שתיק האוצר יהיה בידינו - ועמדנו במילה שלנו".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"שנתיים זה הזמן המינימלי לממשלה להוכיח את עצמה". ליברמן, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ליברמן הדגיש כי ברצונו לקדם את הצעת החוק, לפיה הפלת ממשלה בשנתיים הראשונות לכינונה תהיה רק ברוב של 90 חברי כנסת. "כך אתה מבטיח יציבות שלטונית ואתה נותן לציבור שקט. שנתיים זה הזמן המינימלי שממשלה יכולה להוכיח את עצמה", אמר שר האוצר. לדבריו, גם אם המפלגה תשב באופוזיציה בכנסת הבאה, הם יחתרו לקדם את הצעת החוק הזו. ליברמן הבטיח שוב שלא יישב עם נתניהו, ואף עקץ את התוכנית הכלכלית שהציג עם פרופ' אבי שמחון, עליה אמר ש"נלקחה מספרו של קרל מרקס".
לשאלת ynet על הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למפלגתם של בני גנץ וגדעון סער, השיב השר כי הוא מברך על כך ומצפה לשיתוף פעולה. "עצם העבודה שרמטכ"ל לשעבר החליט שהוא קופץ למים הקרים מאוד בפוליטיקה הישראלית זה כבר צעד טוב. אני מוקיר ומכיר את איזנקוט, וחושב שכל בן אדם איכותי שמצטרף לפוליטיקה הישראלית זה דבר חיובי", אמר ליברמן.
במצע המפלגה התמקד ליברמן בהשבת הביטחון האישי ובהחזרת המשילות. "זה הנושא שלגביו יש קונצנזוס רחב. אני לא חושב שיש מישהו בחברה הישראלית שמערער על הצורך לחזק את המשילות ולחזק את הביטחון האישי בכל המגזרים ובכל האזורים. לכן הכנתי תקציב למדינה, עם סדר עדיפויות מאוד ברור", אמר ליברמן, וציין כי יש צורך בהגדלת כוח האדם במשטרה ונוכחות משטרתית רחבה יותר מזו שיש כיום.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"התחייבנו על היעדים שלנו ועמדנו בהם". חברי סיעת ישראל ביתנו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"שוטרים בכל פינה, בכל רחוב, זה כבר מחזק לפחות את התחושה של הביטחון האישי", אמר ליברמן. הוא הוסיף כי יש צורך לגייס 3,000 שוטרים. "אלף שוטרים בשנה הראשונה זה כ-700 מיליון שקלים. אנחנו חייבים לתקצב שלושה מיליארד שקלים, גם לגיוס וגם לשיפור בתנאי העסקה, שכר, וכמובן גם על ההתעצמות טכנולוגית", הוסיף.
ליברמן התחייב בנוסף לקדם כלכלה חופשית והורדה ביוקר המחייה על ידי הרחבת מעגל הזכאים למענק עבודה, לרווקים מעל גיל 26 ולמשתכרים עד 8,000 שקלים בחודש. זאת בנוסף להמשך מדיניות ההפרטות, בהם התכנון להפריט את נמל אשדוד ושדה התעופה בחיפה. עוד אמר שר האוצר כי הוא יחתור לביטול המונופולים בשוק המזון, יביא להסדרת תחום היבוא המקביל, יבטל את מעמד היבואן הבלעדי ויפרק את מועצות הצמחים והלול.
באשר לצמצום הפערים החברתיים אמר השר, בין היתר, כי המפלגה תקדם את בית הספר של החופש הגדול שיפעל בכל חודשי יולי-אוגוסט, תעלה את שכר הגמלאים ותגדיל את המענק השנתי לניצולי השואה מ-6,500 ל-8,000 שקלים. ליברמן הבטיח בנוסף שכלל המשרתים בצה"ל ומשרתי השירות האזרחי יקבלו מימון של 50% ללימודים אקדמאיים במסגרת הרחבת תוכנית "ממדים ללימודים", ואמר כי מפלגתו תפעל לשילוב של המגזר החרדי בחברה הישראלית. בנוסף, המפלגה תקדם תוכניות לפיתוח תעשיית ההייטק ושיפור קליטת עולים חדשים.