משפחתו של חסן אבו חאמד, צעיר בן 21 שנורה על ידי שוטרים בג'סר א-זרקא, טוענת כי הוא "נורה על רקע גזעני". במשפחה הודפים את טענות המשטרה לפיהן חסן, שמצבו מוגדר קשה מאוד, נורה לאחר שירה לעבר בית וכיוון על השוטרים את נשקו. התקרית אירעה לפני חמישה ימים, ומאז הוא מטופל בבית החולים הלל יפה בחדרה.
במשטרה טענו כי הוא "היווה איום על חיי שוטרים, שנאלצו לירות בו". תחילה מצבו הוגדר אנוש, ומאז הוא השתפר במעט. המשפחה טוענת כי "הסיפור של המשטרה שקרי ואינו נכון. הוא נורה על ידי שוטרים ללא סיבה".

2 צפייה בגלריה
חסן אבו חאמד. משפחתו טוענת שלא החזיק נשק
חסן אבו חאמד. משפחתו טוענת שלא החזיק נשק
משפחתו טוענת שלא החזיק נשק. חסן אבו חאמד ושוטר מכוון אקדח לעבר אדם בזירה
בידי המשפחה תיעוד חלקי של האירוע, בו נראה שוטר מחזיק בנשקו ומכוון אותו לעבר אדם. אחמד אבו חאמד, אביו של חסן, אמר ל-ynet: "הבן שלי היה בעבר בפנימייה, ולצערי מצבו לא השתפר. הוא היה משתמש במריחואנה, וניסינו למנוע זאת ממנו אך לא הצלחנו. אנחנו נגד מה שהוא עושה, אך עדיין מנסים לעזור לו בכל מחיר".
האב סיפר כי בנו נכח בשכונה שבה בוצע הירי, ואז הגיעו למקום כוחות המשטרה שביקשו לעצור אותו. "הוא פחד וברח מהם. באותו רגע הוא הגיע לבית של חבר ודפק בדלת. הוא קרא לחבר - 'האדי, האדי, תפתח לי'' כי רצה לשמור על חייו. הוא ראה שהשוטרים מכוונים נשק לעברו".
לדבריו, בשלב זה פתחו השוטרים בירי לעבר בנו "ללא שום סיבה משכנעת". הוא טען כי בנו לא החזיק בנשק ולא ירה לעבר שום בית: "עוד לא יודעים מאיפה הנשק, מצאו אותו במקום רחוק ממנו. הוא לא היה אצלו או לידו. אם הייתי יודע שהוא מחזיק בנשק הייתי פונה בעצמי למשטרה".
האב המשיך בטענותיו לפיהן "גרסת המשטרה שקרית, אין לה בסיס". עוד הוא ציין כי "הם עשו טעות חמורה, גם אם חשדו בו היו יכולים לפגוע בפלג גופו התחתון ולא העליון. רק אחרי ארבעה ימים אפשרו לנו לבקר אותו. לא מספיק שמצבו קשה מאוד, עכשיו רוצים לנקום בנו. אנחנו מרגישים מושפלים ומופקרים, גם מצד בית החולים שלא הציע לנו מקום למנוחה".
2 צפייה בגלריה
הנשק שנמצא בזירה. "המשטרה משקרת, זה לא היה שלו"
הנשק שנמצא בזירה. "המשטרה משקרת, זה לא היה שלו"
הנשק שנמצא בזירה. המשפחה: "המשטרה משקרת, זה לא היה שלו"
הוא יצא גם נגד בית החולים וטען כי "גם כשהוא (חסן אבו חאמד - ח"ש) פונה היה עיכוב בטיפול בו. רק אחרי שראש המועצה לשעבר עז א-דין עמאש התערב הכניסו אותנו לבית החולים". בחיק בנו נמצאו גם סמים: "זה נכון. זה היה לשימוש עצמי. אנחנו נטפל במקרה הזה בצורה מקצועית, אנחנו לא מחפשים נקמות. אני איש שמכבד את המדינה והחוקים ויש לנו יחסים טובים עם כולם. חייבים לדבר על מה שקרה ולא להעביר את העניין בשתיקה, כי אחרת המשטרה תפגע בעוד אנשים".
אמו של חסן, איסמהאן, שיתפה גם היא בתחושותיה בעקבות המקרה: "עד עכשיו אני לא מעכלת שבני שלי נפגע מכדור. השוטר שירה עליו כיוון כדי לפגוע בפלג גופו העליון, זה ברור. אפשר היה לירות לעבר רגליו, ולא לנסות להרוג אותו". היא טענה כי גרסת המשטרה "מומצאת", כלשונה. "אנחנו רוצים להבין את הסיפור האמיתי ולא להישאר רק עם גרסת המשטרה".
האדי, חברו של חסן, סיפר גרסה דומה לזו של האב: "הוא חבר שלי וקרובי המשפחה שלנו קשורים אחד לשני. כל מה שאמרה המשטרה זה שקר. הוא דפק בדלת של הבית וקרא לי לפתוח את הדלת בכדי להגן על עצמו. ברגעים האלה שהוא דופק בדלת, היה ירי של המשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע חמור שבמהלכו ביצע החשוד ירי לעבר בתים ביישוב ג'סר א-זרקא ובמעשיו סיכן חיי אזרחים רבים. החשוד נורה על ידי שוטר לאחר שזוהה בעת ביצוע העבירה ואף תפס את הנשק בו השתמש החשוד. החשוד נעצר וצפוי להיחקר בגין החשדות המיוחסים לו עם שחרורו מבית החולים ובכוונת המשטרה למצות עמו את הדין. לצערנו אירועי אלימות וירי מתרחשים לעיתים קרובות מדי בקרב החברה הערבית בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות".