שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר בוועידת מרכז השלטון המקומי כי "גם אם תהיה דרישה אמריקנית - צה"ל לא ייסוג מדרום לבנון". הוא הוסיף: "לא נצא מאזור הביטחון בסוריה ולבנון. וזוהי תפיסת הביטחון. צה"ל חייב להיות בצד של האויב ולהגן על הישובים מתוך השטח עצמו. חיילים בפנים, תושבים בחוץ. אנחנו לא נסוגים".