ירי של טיל לאו על רכב באמצע הרחוב: האלימות בחברה הערבית עלתה למדרגה חדשה עם ניסיון חיסול בכפר ג'דיידה-מכר בסוף השבוע. היעד לא נפגע והצליח להימלט מהמקום. היעד לחיסול הוא קרוב משפחה של אחד הנרצחים באירוע אחר, לפני כשבועיים. ירי הטיל הוא המשך לסכסוך בין ארגוני פשיעה שגרם עד כה למותם של עשרה אנשים. למרות הסכסוך המתמשך, בכל האירועים הללו לא היו עצורים.

אזרחים שהיו באזור אמרו כי הם מודאגים מאוד מהשימוש בכלי נשק משמעותי כמו טיל: "זאת שיטה חדשה וחמורה מאוד שיכולה לגרום לפגיעה במספר רב של אנשים. הם יורים במקומות שיש בהם ילדים, נשים וגברים בלי לדפוק חשבון ולא מעניין אותם מה תהיה התוצאה. מבחינתם העיקר לרצוח".
בסכסוך אחר בין כנופיות באזור המשולש שגרם לרציחתם של כמה בני אדם, תושבים דיווחו על איומים בגלל שהסתובבו עם קרובי משפחה של חברי הכנופיות. גבר בשנות ה-30 לחייו סיפר ל-ynet: "אני אדם ישר ולא מסוכסך עם אף אחד. לפני כמה ימים קיבלתי איום מאדם שאני לא מכיר. הוא אמר לי 'אתה חבר של אדם שהוא קרוב משפחתו של מישהו מהכנופיה האויבת. אני מזהיר אותך שאם תמשיך את החברות שלך תמצא את עצמך ברשימת הנרצחים'. זה מפחיד מאוד והחבר שהוא מדבר עליו חף מפשע, אבל אין גבול אצל הרוצחים. נאלצתי להודיע לו שאנחנו לא נפגשים עוד בכדי שלא יפגעו בנו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: ניסיון חיסול בג'דידה מכר באמצעות טיל לאו
תיעוד: ניסיון חיסול בג'דידה מכר באמצעות טיל לאו
ניסיון חיסול בג'דיידה מכר באמצעות טיל לאו
בתקרית אחרת אתמול בעיר טירה נורו שלושה גברים בשנות ה-50 לחייהם ופונו לבית חולים מאיר בכפר סבא על ידי מד"א. מצבם הוגדר קשה. במשטרה אמרו כי "שוטרי תחנת טירה פתחו בסריקות מבצעיות, עם שמיעת ירי בעיר עד לאיתור זירה ממנה פונו הפצועים. במהלך הסריקות זיהו השוטרים רכב חשוד שנמלט מהזירה ובתום מרדף נחוש שכלל ירי ממוקד לשם עצירתו ללא נפגעים הצליחו לעצור 2 חשודים ששהו בתוכו. הם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, לצד המשך איסוף ראיות בזירה וסביבותיה".
אירועי ירי נוספים התרחשו בקלנסווה, שם נפגע גבר מירי ופונה לבית חולים מאיר בכפר סבא והשני בכפר קאסם, שם נורה גבר ונפגע בינוני. לא דווח על מעצרים.
גל האלימות נמשך אתמול גם בעיר נצרת, שם בשעות הערב התרחשו שלושה מקרים שונים. בשני אירועים נפגעו שניים מירי, אחד בן 60 והשני בשנות ה-50 ובאירוע השלישי נדקר גבר בשנות ה-50. שלושתם נפצעו בינוני. המשטרה פתחה בחקירה ולא דווח על מעצרים. גם ביישוב זלפה התפתחה קטטה וצעיר (23) נדקר ופונה לבית חולים העמק בעפולה כשהוא פצוע בינוני.

אירועים נוספים אירעו בעוזייר שם נורו יריות אל עבר ביתו של ראש המועצה ונגרם נזק ללא נפגעים. המשטרה שהגיעה לזירה עצרה שני חשודים בחשד למעורבותם בירי. נבדק חשד אם הרקע קשור לבחירות.
במקרה אחר בג'לג'וליה נדקר צעיר ופונה לבית חולים כשמצבו קל. המשטרה ציינה כי פעולות חקירה הביאו למעצרו של החשוד ואחיו בדקירה.
בתקרית ירי שאירעה בשפרעם בסוף פברואר עצרה המשטרה חשוד וברכבו נתפסו ממצאים רבים בהם אקדח, רובה M-16 מחסניות וכיסוי פנים. מעצרו של החשוד, תושב שפרעם בן 27, הוארך מעת לעת והבוקר עם סיום חקירתו יוגש כנגדו כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים על ידי פרקליטות מחוז חוף.
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שתפסה משטרת ישראל אצל החשוד בירי בשפרעם לאחר ספירת הקולות בבחירות לרשויות המקומיות
כלי הנשק שתפסה משטרת ישראל אצל החשוד בירי בשפרעם לאחר ספירת הקולות בבחירות לרשויות המקומיות
כלי הנשק שתפסה משטרת ישראל אצל החשוד בירי בשפרעם
(צילום: משטרת מחוז צפון)
בתגובה לרצף התקריות נמסר מהמשטרה: "משטרת מחוז צפון מקיימת פעילות ענפה במאבקה בפשיעה האלימה בחברה הערבית. הפעילות מבוצעת בכל המישורים האפשריים, מסיכול הברחות וסחר בכלי נשק, דרך פעילות מודיעינית סמויה לסיכול פעילות עבריינית טרם ביצועה ועד תגובה מהירה לכל אירוע אלימות ביישובים הערביים, באמצעות נוכחות מתמדת".